Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Chevron reformulează uleiul de motor diesel pentru HGV

Texaco a lansat Delo 600 ADF cu OMNIMAX, o tehnologie brevetată Chevron. Acesta este primul ulei de motor pentru vehicule grele cu capacitatea de a reduce drastic depunerile de funingine din filtrele DPF, ajutând la furnizarea unei protecții remarcabile a sistemului atât pentru motor, cât și pentru sistemul de emisii. Fiind potrivit transportului pe șosea, dar și off-road, Texaco Delo 600 ADF are în compoziție doar 0,4% cenușă sulfatată, mult mai puțin decât limita API și ACEA, de 1%. Noua linie de produse și tehnologia de aditivare contribuie la reducerea drastică a ratei de înfundare a DPF, ducând la prelungirea duratei de viață a filtrului cu un factor de multiplicare de până la 2,5 ori și la cicluri de regenerare mai puțin frecvente. Însă cel mai important avantaj pentru operatorii de flote vine din economia de combustibil îmbunătățită cu 3% pe întreaga durată de viață a DPF.

Întreaga linie Delo 600 ADF, care include Delo 600 ADF 15W-40 și Delo 600 ADF 10W-30, este disponibilă pe piața din România începând cu 1 aprilie 2021. „Și compania noastră a fost afectată de anul de pandemie, atât prin restricțiile pe care le-am avut, cât și prin greutățile pe care partenerii noștri le-au întâmpinat în continuarea desfășurării activităților. Întreaga noastră activitate a fost afectată cu 15-20%, comparativ cu 2019. În același timp, un efect negativ al pandemiei a fost și că această lansare a fost amânată de la sfârșitul anului trecut până în primăvara acestui an, pentru că am considerat că piața la momentul respectiv nu permitea lansarea unui nou produs“, a declarat Valentin Ionescu, director general Premium Lubricants.

Pentru economii maxime, ofertele se fac personalizat

Texaco Delo 600 ADF reduce semnificativ rata de înfundare a DPF, pentru a prelungi durata lui de viață de până la 2,5 ori. „Acest fapt atrage o economie de combustibil de 3%, oferind avantaje semnificative clienților“, a declarat Rommel Atienza, director comercial Chevron.

Pe lângă protecția DPF, Texaco Delo 600 ADF îndeplinește sau chiar depășește specificațiile ACEA E6, E9 și OEM, demonstrând o stabilitate la oxidare remarcabilă în industrie și oferind posibilitatea de a prelungi intervalul de schimb al uleiului de motor de 2-2,5 ori în raport cu un interval standard de schimb. „Factorul de multiplicare depinde de aplicație, tipul motorului sau practica privind mentenanța. Întreaga durată de prelungire a intervalului de schimb trebuie armonizată cu practicile de mentenanță ale clientului, cu tipul echipamentului, condițiile de lucru și recomandările producătorului de echipamente“, explică Valentin Ionescu, subliniind: „în general, e dificil să evaluezi exact economiile care se pot obține din întreținerea sau reparațiile motorului, pentru că acestea trebuie evaluate în funcție de numărul de mașini pe care le are clientul și de diferiți factori, precum scăderea contrapresiunii în motor, eficiența combustibilului și potențiala extindere în intervalele de service ale DPF. Însă în portofoliul Premium Lubricants există dezvoltat de Chevron un sistem de calcul prin care, în funcție de tipologia echipamentelor pe care fiecare client le are (tip de echipament, mod în care lucrează, număr de ore alocate pentru întreținere, nevoie de regenerare a DPF), putem calcula potențialul beneficiu pentru businessul clientului. Această dezvoltare a proiectului se face luând în considerare o previziune pe 9-12 luni a activității clientului, arătând în fiecare trimestru beneficiile pe care le poate obține.“

Beneficiul de 3% reducere a consumului se referă la toată durata de viață a DPF, pentru că, în prima parte, când DPF e nou și nu are depuneri de cenușă, economia e mai mică, iar cu cât avansează în durata de viață apare partea de contrapresiune și acumularea de cenușă care influențează negativ consumul de combustibil. „Atunci, beneficiile obținute ca urmare a utilizării Delo 600 ADF devin din ce în ce mai mari.“

Texaco Delo 600 ADF oferă, de asemenea, protecție împotriva uzurii trenului de supape și performanțe privind depunerile de pe pistoane. „Ideea pentru dezvoltarea acestei tehnologii datează din 2003. În acel moment, industria încă încerca să înțeleagă ce schimbări erau necesare pentru a deschide calea pentru sisteme noi de control al emisiilor. Era clar că reducerea cenușii e necesară, dar nu se știa cât de mult poate fi redusă, mai ales fără a afecta performanța uleiului. Tehnologii noștri au privit-o inițial ca pe o provocare, ceea ce a dus în cele din urmă la descoperiri care au transformat-o într-o realitate comercială“, punctează reprezentanții Chevron.

Noua tehnologie reduce acumularea de funingine în DPF

DPF colectează până la 98% din emisiile de particule sub formă de funingine și cenușă, cele mai multe fiind arse în timpul ciclurilor tipice de regenerare a DPF. Cenușa este un material incombustibil derivat din aditivi lubrifianți metalici, ceea ce înseamnă că, în timp, DPF se înfundă și proprietarii de echipamente și parcuri auto sunt obligați să scoată unitățile din funcțiune pentru a restabili funcția DPF, suportând costuri de întreținere și scăderea productivității.

Într-un sondaj realizat anul trecut în Regatul Unit la inițiativa Texaco Lubricants, 67% dintre respondenți au raportat probleme legate de sistemele de control al emisiilor, iar multe dintre acestea făceau referire în mod specific la DPF. De fapt, aproape jumătate din respondenți au indicat că au trebuit să forțeze o regenerare manuală a DPF pentru a restabili funcționarea acestuia, o activitate de întreținere neplanificată ce ține camionul în afara drumului și care necesită ardere de combustibil. Blocajele DPF care au necesitat curățare sau înlocuire au fost problemele raportate cel mai frecvent. „Întrucât sistemele DPF sunt utilizate acum nu doar la autovehicule, ci și în construcții, minerit, cariere, producție de energie electrică, agricultură și silvicultură, putem presupune că probleme similare celor întâlnite în sectorul camioanelor și transporturilor vor începe să fie raportate peste tot.“

Piața va fi mixtă, electrică și tradițională

Pentru a identifica mai bine beneficiile Delo 600 ADF, producătorul a efectuat teste de laborator pe banc, teste pe motor, precum și teste pe teren. „Testele pe teren au fost întotdeauna o componentă esențială pentru produsele Delo, iar ADF Delo 600 nu face excepție. Am efectuat teste pe teren atât pe echipamente rutiere, cât și off-highway, pentru a dovedi că Delo 600 ADF poate prelungi durata de viață a unui DPF de până la 2,5 ori în comparație cu un ulei cu 1% cenușă“, a spus Rudi Sanders, Operational Excellence Manager Europe & Eurasia la Chevron Global Lubricants, completând: „de asemenea, am făcut teste privind influența acestui ulei pe motoarele care funcționează cu combustibili neconvenționali. De exemplu, am efectuat împreună cu Mercedes-Benz teste pe motoare care folosesc biocombustibili în anumite proporții (nu 100%) și am avut rezultate foarte bune. În plus, împreună cu un furnizor OEM am testat produsul pe motoare cu CNG, iar primele rezultate sunt promițătoare. Testele demonstrează reducerea numărului de particule inclusiv pentru aceste motoare.“

Deși în SUA, și nu numai, se desfășoară studii aprofundate în ceea ce privește electrificarea, aceasta nu pune în pericol cererea de produse „clasice“. „În întreaga lume vor exista încă motoare termice în funcțiune care vor avea nevoie de o întreținere cât mai bună. De aceea continuăm să acordăm atenție motoarelor tradiționale, astfel încât, pe lângă abordarea clasică de până acum, să ne uităm și către elemente adiacente precum partea de post-tratare a gazelor“, a spus Rudi Sanders. Acesta remarcă faptul că majoritatea producătorilor de echipamente se uită spre electrificarea zonei de produse ca urmare în principal a stimulentelor acordate pentru un mediu mai curat. Însă există diferite zone care vor rămâne neatinse de această electrificare. „Din discuțiile cu producătorii de vehicule și echipamente reiese că încă sunt proiecte și programe de dezvoltare de echipamente bazate pe motoare termice. Transportului comercial pe distanțe lungi îi este încă dificil să treacă la soluții de electrificare pe bază de baterii sau de hidrogen, deoarece costurile de dezvoltare sunt mari, iar echipamentele ar avea o greutate mare. Cel puțin pe termen scurt și mediu, piața încă va fi mixtă.“

Însă principalii constructori de motoare din întreaga lume urmăresc cu atenție modul în care vor îndeplini standardele de emisii de poluanți și gaze cu efect de seră, care vor continua să fie introduse treptat în următorii 7-10 ani, continuând în același timp să răspundă cerințelor clienților. „Uleiurile cu nivel ultra-scăzut de cenușă, ca ADF Delo 600, vor fi esențiale pentru îndeplinirea cerințelor specificațiilor produselor viitoare, oferind în același timp constructorilor de motoare flexibilitatea de a-și optimiza sistemele în ceea ce privește spațiul pe care îl ocupă componentele de control al emisiilor în echipament, precum și costul lor inițial“, a spus Chris van Geeteruyen, OEM Specialist, Chevron, menționând că această tehnologie a fost oferită deja către un prim client din zona de prim montaj și că sunt demarate și alte discuții cu mai mulți clienți interesați.

Articole similare