Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

China a prins Europa din urmă la competențe și know-how în industrie

Calitatea vieții europene e generată de performanțele economiei productive și de competențe, respectiv de posesia de know how pe care Europa, de-a lungul timpului, a avut-o la un nivel mai ridicat față de celelalte continente. Momentan însă, impactul noii situații acționează ca o ceață asupra economiei productive, generând o senzație de teamă și reținere, este de părere Florin Sabou, vicepreședinte al Clubului Oamenilor de Afaceri vorbitori de Limba Germană, prezent la webinarul regional organizat de AHK România. „În urmă cu un an și jumătate, în industria productivă discutam despre posibilitatea apariției unei posibile crize. Acum, de la declanșarea pandemiei de coronavirus, lucrurile s-au simplificat și am intrat direct într-o criză generală“, a spus acesta, detaliind contextul: „în căutarea de noi piețe, am ajuns într-o competiție intercontinentală în industrie și inovare. Nu mai concurăm doar la nivelul statelor europene, ci și la nivel de continente, în special cu America și China. Această competiție s-a focusat foarte mult pe calitate, inovare, pe reducerea costurilor și implicit pe o fiabilitate ridicată în tot procesul industrial. Acum s-au echilibrat nivelele de competențe și de know-how la nivel de continente, iar ieșirea din criză se va face în funcție de flexibilitatea adaptării cerințelor de performanță pentru a păstra și tranșa favorabil cota din piețele finite.“

Ca urmare, conlucrarea dintre mediul politic și cel privat e foarte importantă, și chiar determinantă în perioada următoare, ca și atragerea fondurilor europene. „Simt că România încă nu a profitat destul nici de fonduri, dar nici de mediul de afaceri german, așa cum a profitat China în ultimii 15 ani. Suntem departe de a avea un know-how ridicat în România, capacități de producție și competențe care prin inovare să ne propulseze către asigurarea calității reale a nivelului de trai.“

O importanță extremă o are însă și calificarea profesională, personalul și calitatea muncii. „În situația de incertitudine în care ne aflăm, Lufthansa a anunțat că nu mai susține calificarea piloților de avioane, iar cei care se pregăteau în acest sens au fost nevoiți să se reorienteze. Mare parte din ei lucrează acum în curierat sau ca vânzători în magazine, iar asta este o notă a incertitudinii în care ne aflăm“, a punctat Florin Sabou.

Articole similare

Ad