Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cifre record de trafic pentru portul Bruxelles

2021 a fost cel mai bun an pentru portul Bruxelles de la înființarea companiei regionale a portului în 1993. Cu aproape 5,5 milioane de tone, activitatea proprie a portului prezintă o creștere de 10% față de anul precedent. La rândul său, traficul global a crescut cu 7%, ajungând la 7,1 milioane de tone.

Transportul pe apă joacă un rol major în obiectivele legate de protecția climatică în Bruxelles și regiune, iar cifrele se traduc prin circa 664.000 de camioane care nu mai există pe șosele în oraș și regiunile din jur, ceea ce înseamnă 103.000 de tone mai puțin CO2 în atmosferă și o economie de 26 de milioane de euro din costuri externe până în 2021.

Din punct de vedere al valorilor de trafic, cea mai importantă categorie de produse este reprezentată de materiale de construcții, circa 900.000 de tone, dintre care 35% de către companii care nu sunt concesionari portuari. Petrol și produse diverse, dintre care 95% reprezintă mărfuri containerizate completează podiumul. Recordul istoric este dat însă de traficul de containere, un plus de 11% în TEU și 31% în tonaj, potrivit datelor companiei regionale a portului Bruxelles. Creșterea se datorează noilor operatori de terminale, cu majoritatea categoriilor de produse revenind la nivelurile de dinainte de criză. Creșterea traficului total este oarecum temperată de o scădere ușoară a traficului de tranzit (-3%) la 1,66 milioane de tone în 2021, explicată parțial prin închiderea planului înclinat Ronquières pentru o lună și jumătate.

Olanda rămâne cel mai important partener. Cu 58% din tonaj comercializat, Rotterdam și porturile de coastă (Flessingen, Amsterdam), precum și Anvers furnizează hidrocarburi către Bruxelles, în timp ce porturile fluviale (Dordrecht, Breskens etc.) furnizează cea mai mare parte a nisipului sectorului de construcții din capitala Belgiei.

Articole similare

Ad