Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Cine va avea, de fapt, de castigat din cresterea pietei de on-line

In ultima perioada peste tot se vorbeste de cresterea impresionanta la nivel global a comertului on-line si despre cum marile platforme isi atrag clientii prin oferte tot mai generoase, unele cu transport ieftin sau chiar gratuit. Iar pentru o cat mai buna eficienta Amazon a inceput in unele state sa isi cumpere propriile vehicule de livrare, concurandu-si astfel puternic subcontractorii de transport. Si daca modelul va avea succes, probabil il va aplica si in alte tari.
 

Amazon are circa 28% din piata de e-commerce din Europa. In tara noastra, cunoscutul retailer isi anunta intrarea in forta la inceputul acestui an prin inchirierea a circa 10.000 m2 de birouri la Bucuresti, care sa serveasca drept centru de suport si sa angajeze 1.000 de oameni. De mentionat este faptul ca, pentru a fi cat mai motivati, multi dintre angajati primesc si o mica parte din actiunile firmei.
Prezenta acestuia pe piata romaneasca vine pe fondul unor probleme care exista deja intre platformele online prezente aici si curieri. Astfel, acestia din urma au anuntat de vreo doi ani ca incep sa livreze marfa grea, care pana atunci era specifica firmelor de transport. Cu alte cuvinte, ei si-au aratat disponibilitatea de a-si servi clientii, respectiv platformele online, prin livrarea, printre altele, si a produselor albe. Au angajat cate doi oameni pe masini, doar din dorinta de a le putea urca, in caz de nevoie, inclusiv la ultimul etaj de bloc, de multe ori fara vreo taxa suplimentara aplicata clientului. Problemele au aparut in momentul in care produsele mari, in special cele albe, ajungeau lovite la destinatie, clientul final le refuza si nici platformele online nu le mai primeau inapoi, fiind imputate companiei de curierat. Astfel, sunt firme de curierat care au declarat ca detin deja in portofoliu o impresionanta „colectie“ de produse albe lovite, pe care nu le mai vrea nimeni si despre care spun ca au plecat lovite direct din depozite, unde nu exista nici pregatirea si nici dotarile corespunzatoare pentru manipularea lor. De exemplu, in cazul unui aragaz si al unui frigider, unul cu ambalajul dur, celalalt flexibil, cand se incearca manipularea lor impreuna intotdeauna tabla frigiderului va avea de suferit, lucru pe care cel care preia marfa nu are cum sa-l observe sub ambalaj.
Asa ca multe firme de curierat au decis sa nu mai livreze astfel de produse cu care au mers in pierdere si sa lase profesionistii sa se ocupe de acest lucru. Firmele de logistica, insa, nu sunt dispuse sa presteze serviciul la acelasi pret si in aceleasi conditii precum curierii. Asa ca a aparut o noua nisa de piata, respectiv serviciul de curierat pentru produse grele, pe care au intrat deja timid cateva companii.
Piata de curierat din Romania a fost de circa 380 de milioane de euro anul trecut, iar previziunile pentru anul acesta sunt pentru 425 de milioane de euro. Principalul motor aici este e-commerce, care a crescut cu peste 30%, dar si segmentul de B2B a crescut cu peste 10%.
Primele cresteri din e-commerce au fost din domeniile IT&C si fashion, atat intern, cat si extern. In continuare se asteapta o crestere mare in zona de e-commerce, iar previziunile pentru urmatorii 10 ani sunt de dublare a volumelor.
La nivel international, cele mai noi tendinte pe piata de curierat sunt livrarile mai rapide de 24 de ore, chiar in cateva ore, dar si o predictie a livrarii, respectiv trimiterea catre client a unui mesaj cu ora cat mai exacta a livrarii.
O alta tendinta este legata de e-food, pentru care DPD are deja proiectul „crono fresh“, ce include livrarea de produse perisabile care necesita temperatura controlata, iar in aceeasi zona se dezvolta si partea de farma prin care se livreaza medicamente.

Articole similare

Ad
Ad