Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Clarificari privind foaia de concediu

Certificatul de atestare a activitatii soferilor, impus prin directiva 959/2009, nu este solicitat la control in Romania, a declarat Marius Lungan, reprezentantul Inspectoratului de Stat pentru Controlul in Transportul Rutier. Pe de alta parte, daca este prezentat in cadrul controlului poate oferi indicii privind activitatea anterioara a conducatorului auto. In cazul in care soferul controlat conduce un vehicul cu tahograf analogic si nu prezinta foaie de concediu sau alte inregistrari care sa ateste activitatea desfasurata intr-o anumita perioada, atunci inspectorii ISCTR iau in considerare repaosul respectiv, daca din verificarile efectuate asupra documentelor si la bordul vehiculului nu sunt indicii ca de fapt soferul ar fi lucrat.
 

Aceasta practica este adoptata si de organele de control din alte state. Abordarea difera insa la nivelul UE, astfel ca este bine sa se poata prezenta situatia activitatii pe ultimele 28 de zile a soferilor, macar pana cand vor fi disponibile alte clarificari transmise de catre Comisia Europeana, a precizat Marius Lungan.
Din pacate, oricat de clara si de articulata este pozitia reprezentantilor ISCTR de la centru, in teritoriu lucrurile nu mai sunt la fel de roz. Transportatorii prezenti la conferinta au reclamat faptul ca inspectorii ISCTR dau dovada, in multe situatii, de rea-vointa, aplicand sanctiuni drastice in situatii in care ar putea sa dea dovada de intelegere, chiar daca sunt acoperiti de lege. Un exemplu il reprezinta amenzile aplicate pentru depasirea timpului de conducere si odihna cu 15-20 de minute, in conditiile in care soferul a „tras“ sa ajunga acasa. Sau amenda acordata pentru un bec ars (abatere considerata ca fiind grava), in conditiile in care in Occident soferul trebuie sa plateasca 80 de euro si sa isi inlocuiasca becul. Si situatiile de acest gen sunt nenumarate: amenda de 4.000 de lei pentru ca soferul si-a uitat legitimatia de lucru acasa s.a. „Este adevarat ca in Germania, spre exemplu, inspectorii de trafic au posibilitatea sa stabileasca amenda in functie de discutiile purtate cu conducatorul auto. La noi insa acest lucru nu este posibil. Pe de alta parte, tot in Germania, in cazul controalelor efectuate la sediile firmelor de transport se pot achita amenzi si de sute de mii de euro“, a explicat Marius Lungan.
Schimbul de informatii intre institutiile de control din statele UE este interpretat diferit de la un stat la altul, iar ai nostri sunt foarte incantati – sustin transportatorii – sa mearga in control de fond la sediul companiilor chiar si pentru cele mai nesemnificative sanctiuni primite de carausii romani in Vest.

Articole similare

Ad