Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Clientii isi negociaza interesele mai atent

Chiar daca pentru multe service-uri gradul de ocupare a inregistrat cresteri de la un an la altul, acestea nu s-au reflectat neaparat si intr-o majorare a cifrei de afaceri. Este si cazul companiei Interactiv Service, care, chiar si cu un aport de 9% adus de clientii noi, castigati in 2014, si-a mentinut cifra de afaceri la acelasi nivel cu 2013. Asta s-a datorat in principal scaderii preturilor reparatiilor sau, mai exact, acordarii discounturilor tot mai mari la „santajul“ clientilor care in ultima perioada au invatat, pe de o parte, sa studieze mult mai bine piata, iar pe de alta, sa negocieze mult mai atent.
 

Interactiv Service functioneaza din 2002 in Bragadiru, oferind servicii de reparatii pentru autotractoare Iveco, semiremorci Nooteboom, Wielton, Kögel, Krone, Langendorf, Benalu si Magyar si reparatii ale sistemelor de franare (Wabco, Haldex si Knorr Bremse) si pentru autocamioane, indiferent de marca. Unitatea detine in prezent doua hale de productie cu opt posturi de lucru, un stand de jocuri si frane si o spalatorie de camioane, existand posibilitatea de extindere a acestora in locatia actuala. De asemenea, aici se afla si un cuptor specializat pentru vopsit piese si ansamble cu o lungime de maximum 7 m, avand capacitatea de a efectua operatiuni complexe de tinichigerie, lacatuserie si sudura. „In medie primim 10-15 comenzi pe zi, cele mai solicitate lucrari vizand sistemele de franare, suspensiile, instalatiile electrice, sistemele de injectie si operatiunile de sudura“, a precizat Cornel Pitur, director tehnic Interactiv Service, subliniind ca gradul de ocupare a service-ului a inregistrat in 2014, fata de 2013, o crestere de 5%, pana la 85%. „Acest nivel a fost chiar depasit, in mod surprinzator, in ultimul trimestru al anului.“
Gradul ridicat de ocupare este gestionat pe baza programarilor, insa sunt acceptate si comenzi in regim de urgenta. „Ne adaptam cerintelor zilnice. Ca service independent, nevoia ne-a invatat sa fim foarte flexibili, atat operational, cat si comercial, acesta fiind un criteriu esential valorizat de un potential client“, a punctat Cornel Pitur, completand ca unitatea detine si un atelier mobil care, chiar daca nu este disponibil non-stop, este utilizat la cererea clientilor, in functie de disponibilitate.

Concurenta scade pretul
In portofoliul de clienti ai Interactiv Service se regasesc actori importanti din industriile petroliera, retail, constructii, telecom, agricultura, dar si din alte domenii. Anul trecut cifra de afaceri a fost aproape similara cu cea din 2013, insa profitul a crescut in medie cu 150%, desi pretul/reparatie a scazut. „Incepand cu 2011 au crescut discounturile acordate in urma presiunii clientilor care ne prezinta si ofertele altora“, a punctat Pitur, completand: „criza i-a invatat pe clienti sa caute mai mult pe piata, dar si sa negocieze. In plus, furnizorii de piese care ii «viziteaza» i-au invatat ca pot sa se aprovizioneze singuri cu piese, nu neaparat sa le ia prin service.“

Articole similare

Ad