Din cele 35 de agentii CNAIR, 33 sunt agentii de control in punctele de trecere a frontierei, cu un efectiv de 30 de instalatii de cantarire. O achizitie de 18 cantare suplimentare este in pregatire, in prezent fiind realizata documentatia pentru licitatie, asa cum a declarat Cosmin Popescu, sef serviciu in cadrul CNAIR, cu ocazia conferintei Tranzit de la Iasi.
Traficul inregistrat prin agentiile de control si incasare CNAIR in primele opt luni ale anului s-a ridicat in medie la 11.214 vehicule/zi, dupa ce in 2017 au fost 10.402 vehicule/zi, iar in 2016, 9.868 de vehicule/zi. Sunt agentii unde traficul este foarte mic, in timp ce in altele este foarte aglomerat.
Intr-un top al intrarilor camioanelor straine in Romania in intervalul 1 ianuarie-31 august 2018, cele mai multe au fost din Bulgaria (206.908 vehicule). Urmeaza Turcia (137.903), Moldova (81.188), Polonia (55.835) si Ungaria (54.771). Cele mai multe camioane cu autorizatii CEMT care au tranzitat tara noastra in primele opt luni ale anului sunt din Turcia (51.845 de unitati), Ucraina (18.547), Macedonia (6.832), Belarus (2.452) si Serbia (1.873).
Sanctiunile aplicate pentru nerespectarea prevederilor OG 15/2002 privind rovinieta se pare ca sunt in scadere anul acesta, in primele opt luni fiind aplicate 1.620 de amenzi, fata de 3.639 in intervalul ianuarie-decembrie 2017. Ponderea intre sanctiunile aplicate operatorilor romani si straini este, la fel ca in anii trecuti, de 1 la 2 in favoarea romanilor (556 de amenzi carausilor nostri fata de 1.064 strainilor). La OG 43/1997 insa, care reglementeaza masele si dimensiunile admise, s-a inregistrat o crestere alarmanta a sanctiunilor, de la inceputul anului si pana acum fiind aplicate nu mai putin de 3.240 de amenzi, fata de doar 824 in 2017. Ponderea intre sanctiunile aplicate transportatorilor romani si straini este si in acest caz tot de 1 la 2.