Camioanele X-Trans parcurg 8-10.000 km/luna, o medie pe care Marius Cuzmin o considera buna pentru momentul actual. Cele mai multe curse externe sunt in Germania si Italia, iar interne, la Bucuresti, Oradea, Satu Mare, Baia Mare, Craiova, Constanta etc. Transportul intracomunitar este mai eficient, asa cum apreciaza directorul general al firmei, deoarece drumurile sunt mai bune si uzura masinilor, mai mica, dar pe de alta parte e dificil pentru soferi sa petreaca atat de mult timp departe de casa.
In prezent, constructiile nu merg deloc, dar X-Trans, in afara de basculante speciale pentru transport de piatra, cu volum incepand de la 29 m3, are si unele de 35 m3, care se adapteaza si la materiale de constructii si la cereale, si unele doar pentru cereale, de 48 si 57 m3.
Asa cum remarca Marius Cuzmin, tarifele de transport au scazut in medie cu 20% fata de 2008, atat la intern, cat si la extern, cu mentiunea ca la international este vorba de o medie la care s-a ajuns prin cresterea preturilor la export, din cauza numarului mic de importuri. Si X-Trans se confrunta cu intarzieri la plata facturilor, principalul „vinovat“ fiind Statul, pentru care a prestat lucrari la autostrada Bucuresti-Ploiesti. In rest, in cazul clientilor constanti, termenul de plata a crescut fata de 2008, „dar nu exagerat“.
Din totalul cheltuielilor de exploatare a camioanelor, combustibilul reprezinta 40-50%, in functie de tipul de transport (regional sau pe distante mari), iar intretinerea, 15-20% daca se face in atelierul propriu. Firma a achitat de curand avansul pentru un nou camion, dar planurile de achizitii se opresc deocamdata aici, din cauza situatiei incerte de pe piata, a legislatiei cu multe necunoscute si a lipsei de proiecte de infrastructura.