Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia Europeană dorește accelerarea tranziției către vehiculele corporative cu emisii zero

Comisia Europeană a anunțat o nouă propunere de accelerare a adoptării vehiculelor cu emisii zero în cadrul flotelor corporative, marcând un pas suplimentar către atingerea obiectivelor de decarbonizare ale UE pentru 2050. Acest nou regulament își propune să stimuleze adoptarea vehiculelor cu zero emisii și să consolideze competitivitatea industriei auto europene.

Vehiculele corporative, care reprezintă 60% din înmatriculările de autoturisme noi și până la 90% din înmatriculările de autoutilitare din întreaga UE, au potențialul de a avea un impact semnificativ asupra pieței vehiculelor cu emisii zero și scăzute. Regulamentul propus impune statelor membre să se asigure că, începând cu 2030, o anumită pondere din înmatriculările de autoturisme și autoutilitare corporative noi ale companiilor mari de pe teritoriul lor trebuie să fie cu emisii zero și scăzute. De asemenea, va exista un subobiectiv pentru vehiculele cu emisii zero, atât pentru autoturisme, cât și pentru autoutilitare. Obiectivele sunt diferențiate în funcție de statul membru.

Obiectivele naționale minime vor fi stabilite la niveluri diferite pentru autoturisme și autoutilitare, pentru a reflecta nivelul diferit de tehnologie și de dezvoltare a pieței. Autoritățile publice vor avea flexibilitate deplină în luarea deciziilor la nivel național în ceea ce privește măsurile necesare pentru a stimula adoptarea vehiculelor cu emisii zero și scăzute de către întreprinderile mari, asigurându-se în același timp îndeplinirea obiectivelor propunerii.

Această inițiativă va asigura, în același timp, o disponibilitate mai rapidă a vehiculelor cu emisii zero și scăzute la prețuri accesibile pe piața second-hand, făcând mai multe astfel de vehicule accesibile pentru întreprinderi și cetățeni din întreaga UE. Mai mult, va sprijini companiile care operează în mai multe state membre și va crea un semnal previzibil al cererii pentru producătorii de vehicule și furnizorii de infrastructură de încărcare.

Comisarul pentru transport durabil și turism, Apostolos Tzitzikostas, a declarat: „Industria auto europeană este o piatră de temelie a economiei noastre, contribuind cu 7% la PIB-ul UE și susținând aproape 14 milioane de locuri de muncă. Prin pachetul auto de astăzi consolidăm competitivitatea sectorului, introducând flexibilitate în standardele de CO₂ pentru autoturisme și autoutilitare și un cadru neutru din punct de vedere tehnologic. De asemenea, creăm cerere pentru mașini și autoutilitare corporative mai curate, consolidând lanțurile de producție și de aprovizionare ale UE.”

Regulamentul privind vehiculele corporative curate face parte din Pachetul auto publicat la 16 decembrie 2025. Propunerea se bazează pe Pactul industrial curat al Comisiei și pe Planul de acțiune pentru industria auto, concentrându-se pe tranziția către o mobilitate durabilă și inteligentă.

Utilizarea vehiculelor cu emisii zero în flotele corporative este, de asemenea, sprijinită prin implementarea infrastructurii de reîncărcare și realimentare în temeiul Regulamentului privind infrastructura pentru combustibili alternativi și al Facilității de finanțare a infrastructurii pentru combustibili alternativi, care asigură condițiile necesare pentru trecerea la vehicule cu emisii zero.

Articole similare

Ad