Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comisia împinge obligaţia decarbonizării către companii. Până pe 8 septembrie se pot exprima acorduri sau dezaprobări pe site-ul CE.

În urmă cu mai bine de un an au început consultările preliminare desfășurate de Comisia Europeană (CE) cu privire la decarbonizarea flotelor de vehicule, acum se fac următorii pași și, după ce au fost sintetizate consultările din 2024, s-au anunțat chiar pași suplimentari pentru a pregăti un act legislativ, probabil înainte de sfârșitul acestui an, care să includă, printre altele, obligația ca antreprenorii și alți utilizatori să aibă un anumit număr de vehicule cu emisii zero (adică, potrivit CE, doar vehicule electrice sau cu hidrogen). Comisia nu precizează costurile asociate cu introducerea noilor reglementări, dar în opinia asociației poloneze de transport și logistică TLP acestea vor fi enorme.

Noile reglementări ar urma să se aplice tuturor antreprenorilor, cu orice tip de flotă de vehicule, nu doar transportatorilor rutieri de marfă sau de persoane, ci inclusiv taxi sau camioane de distribuţie. Iar TLP informează că până la sfârșitul consultărilor mai este puțin.

CE a arătat în repetate rânduri că în timpul consultărilor de până acum nu a existat nicio obiecție, ba chiar reglementările introduse recent în UE au fost sprijinite, deci asociația poloneză face apel la toate părțile interesate (persoane fizice, firme, organizații din industrie) să își exprime opinia direct pe site-ul Comisiei Europene (Vehicule corporative nepoluante), până la 8 septembrie. Participarea la consultări necesită o înregistrare prealabilă pe site-ul CE și obținerea așa-numitului login UE.

Cei care nu au un login UE îl pot obține aici:

https://webgate.ec.europa.eu/cas/eim/external/register.cgi

Pentru consultarea inițiată au fost trimise numai 180 de opinii din partea companiilor și persoanelor din întreaga Comunitate, iar multe dintre ele au fost pozitive, astfel că pe baza lor CE continuă inițiativa. Dar TLP atrage atenția că fiecare vot contează și că vocea și opinia transportatorilor polonezi, cărora li se adresează în primul rând, vor fi cruciale pentru acțiunile ulterioare. 

Printre efectele economice ale noilor reglementări se numără creșterea investițiilor în înnoirea flotei și în infrastructura de încărcare, iar piața mașinilor second-hand va fi și ea afectată.

Articole similare

Ad