Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comunicarea, cheia succesului de Black Friday

Cu timpi de livrare, din momentul plasarii comenzii si pana la primirea produsului, cu mult mai aproape de realitate, in functie de volume ajungand si la 12 zile, editia Black Friday 2017 a fost cel mai bine pregatita din toate cate au fost pana acum. Nevoiti sa faca fata unor cresteri cu pana la 45% fata de media lunilor normale si pentru a reduce la minimum problemele aparute pe traseul logistic depozit-retailer-curier-client, discutiile actorilor implicati – magazine online, curieri si logisticieni – au fost initiate in prima parte a anului, tocmai pentru a anticipa cat mai corect volumele si a putea face pregatirile necesare. Iar surpriza a venit tocmai de unde nu se astepta nimeni: mii de companii mici care s-au raliat evenimentului si au produs astfel o crestere peste asteptari!
 

Black Friday 2017 a depasit cu aproape 50% precedenta editie. In perioada 16-20 noiembrie s-au inregistrat peste 264.000 de tranzactii online in valoare de peste 160 de milioane de lei, potrivit datelor furnizate de compania de procesare plati online – PayU Romania. Este doar varful aisbergului, pentru ca perioada de reduceri online s-a extins pana la finalul lunii noiembrie pentru majoritatea magazinelor online, insa in spatele tuturor cifrelor de dupa eveniment stau luni intregi de pregatire pentru companiile de logistica, curierat si retail, investitii in platforme offline si online, flota si personal, spatii de depozitare, totul pentru a face fata volumelor foarte mari. De fapt, Black Friday reprezinta „examenul de maturitate“ in ceea ce inseamna procesare si livrare de comenzi deoarece, spre deosebire de perioada sarbatorilor de iarna, o perioada aglomerata intinsa pe parcursul unei luni intregi, in cele cateva zile din noiembrie livrarile se comprima intr-un timp foarte scurt. Iar acest lucru se traduce, printre altele, prin multe batai de cap, dupa cum a explicat Paul Copil, CEO al platformei de e-fulfillment QeOPS: „Nu am avut probleme, dar, din experienta anilor precedenti, intr-o astfel de perioada pot aparea intarzieri in aprovizionarea cu marfa destinata vanzarilor de Black Friday, ceea ce afecteaza receptia si, evident, livrarea catre clientii finali. Pot fi probleme de comunicare intre platformele software din depozit, magazin online si curieri, neadaptarea numarului de angajati la volumul de lucru etc.“
QeOPS este o companie specializata in logistica online, care si-a inceput activitatea in octombrie 2016, iar in primele trei saptamani din noiembrie anul trecut, prin intermediul serviciilor de curierat, a reusit sa livreze peste 150.000 de produse. Volumele inca mici nu au necesitat modificari speciale in platformele software folosite intre companie si clientii sai, „doar ne-am asigurat ca procedurile de backup sunt active, respectiv liniile secundare de internet, generatoarele de curent. Practic, am luat toate masurile astfel incat activitatea sa nu poata fi oprita de niciun fel de avarie posibila.“ Desi nu a fost nevoita sa-si suplimenteze numarul de angajati, QeOPS a modificat programul de lucru astfel incat prin intermediul liniei automatizate de sortare pe care o detine sa poata procesa mai rapid toate comenzile, „ceea ce am si reusit, ultimele comenzi de Black Friday fiind scoase in livrare, catre curieri, sambata seara“, a completat Paul Copil.

Volumul mare din partea companiilor mici, surpriza din acest an
Cu peste 5.750 de angajati si o flota de aproximativ 3.600 de autoutilitare de diferite volume, pentru FAN Courier Black Friday inseamna o crestere importanta a volumelor, cresterea termenului mediu de livrare, dar si o comunicare mai buna cu magazinele. „Suntem in al cincilea an de Black Friday si imbunatatim aceasta experienta de la an la an, atat noi, cat si retailerii online, in sensul ca am comunicat mult mai bine. Daca in anii precedenti clientilor li se spunea ca vor primi coletul in 24 de ore, ceea ce era aproape imposibil, in 2017, spre exemplu, au fost anunturi ca vor primi coletul intr-un termen de pana la 12 zile, un termen mult mai realist, si lucrurile chiar s-au imbunatatit. Pentru ca atunci cand nu comunici creezi frustrari, fiecare are o asteptare“, a explicat Neculai Mihai, unul dintre fondatorii companiei. In aceasta perioada, curierii FAN sunt incarcati cu cel putin 35% peste nivelul mediu al unei zile obisnuite. „La un volum atat de mare de trimiteri, este aproape imposibil sa ne respectam timpii medii de livrare de 24 de ore, de aceea un termen mai apropiat de realitate este 48 de ore. In Black Friday, pentru a evita crearea unor asteptari false, negociem impreuna cu partenerii nostri din e-commerce termene clare de livrare, care pot ajunge pana la 10-12 zile, in functie de volume, si pe care magazinele le comunica mai departe clientilor lor“, a punctat Roxana Magopet, Marketing si PR Manager FAN Courier. Pentru a face fata, compania de curierat colaboreaza cu 6-7 transportatori, care asigura ansambluri de 40 t in functie de volumul de marfa ce trebuie ridicat de la magazinele online sau de transportat catre filialele locale. „Ne-a surprins volumul foarte mare de vanzari venit din partea companiilor mici. In alti ani de Black Friday erau doar cativa retaileri online care vindeau foarte mult, dar in 2017 am avut foarte multe companii mici care, desi de obicei vindeau si trimiteau doua, trei, cinci colete pe zi, acum au explodat. Si vorbim de cateva sute, chiar peste o mie de astfel de mici magazine online care au generat vanzari si expedieri mult peste asteptari“, a afirmat Adrian Mihai, co-fondator FAN Courier.

180.000 de livrari intr-o singura zi pentru Urgent Cargus
La randul sau, Urgent Cargus, un alt jucator important de pe piata de curierat, isi acopera livrarile de Black Friday inclusiv prin recrutarea de curieri cu o luna inainte, „timp in care le oferim training si, desigur, pastram curierii care fac performanta, deoarece business-ul nostru creste anual cu aproximativ 20%“, dupa cum a afirmat Gian Sharp, CEO Urgent Cargus. In opinia sa, cea mai mare provocare pe care o intampina toate companiile de profil in aceasta perioada este anticiparea cat mai exacta a volumelor ce urmeaza a fi transportate. „In 2017, numarul estimat de noi a fost de peste 180.000 de livrari in cea mai aglomerata zi, luni, 22 noiembrie, ceea ce reprezinta o crestere cu 45% fata de o zi normala de livrari. In timpul sezonului de varf, le transmitem clientilor din e-commerce faptul ca livrarile lor pot suferi intarzieri in tranzit de pana la 48 de ore“, a explicat CEO-ul companiei de curierat. Aceasta identifica din timp toti expeditorii din comertul electronic si stabileste un plan de lucru, in cadrul caruia estimeaza un volum pentru fiecare client, „astfel incat sa ii putem aloca resursele necesare in perioada de varf si sa ii asiguram livrarile“, a completat Gian Sharp.
Discutiile cu retailerii, in cazul FAN Courier, au inceput inca din aprilie, stabilindu-se de comun acord atat modul de lucru, cat si termenele si conditiile de livrare. „Pentru noi, curierii, Black Friday inseamna in jur de doua saptamani dupa ziua efectiva de reduceri. Campania de reduceri dureaza de la 24 la 72 de ore sau, in cazul unora dintre retaileri, chiar o saptamana. Astfel, la 10-14 zile dupa ce se inchide campania propriu zisa, noi inca livram“, a afirmat Roxana Magopet.

Articole similare

Ad