Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Configuratie speciala, aplicatii multiple

Renault Trucks a livrat, la sfarsitul anului trecut, un Midlum 4×4 intr-o configuratie deosebita. Vehiculul este destinat aplicatiilor municipale uzuale, interventiilor pe calea de rulare a tramvaielor si poate functiona inclusiv ca atelier mobil.

Oradea Transport Local (OTL SA) a achizitionat, in octombrie 2013, o autospeciala Renault Midlum 4×4, conceputa, proiectata si fabricata ca un autovehicul multirol, fiind capabila sa execute sarcini multiple, atat pe calea de rulare a tramvaielor, cat si pe carosabil.

Este vorba de interventii imediate in caz de avarii pe linia de tramvai si/sau troleibuz, precum si de cercetare si efectuare de masuratori la calea de rulare si la linia de inalta tensiune. „Pana acum am avut auto-turnuri – an de fabricatie 1970 – care se deplaseaza numai pe sosea, astfel ca in anumite zone interventiile se faceau pe scara. In plus, nu se puteau face interventii si lucrari de intretinere la firele de contact de la linia cu zona inierbata, intrucat intrarea peste iarba inseamna distrugerea retelei de irigare. Iar din 2010 au fost facute tot mai des lucrari de inierbare a sinelor de tramvai. Nu in ultimul rand, auto-turnurile vechi sunt depasite moral si fizic“, a explicat Vasile Kajtor, sef infrastructura OTL SA.
Achizitia autospecialei a fost parte dintr-un program mai amplu de infiintare a unui centru de cercetare mecatronica in domeniul transportului urban, prin care s-au facut achizitii pe fonduri europene. Pe langa autospeciala si un strung pentru strunjit bandaje la tramvai fara demontarea acestora, au mai fost achizitionate si alte aparaturi necesare imbunatatirii intretinerii si modernizarii infrastructurii si a materialului rulant.
Procedura a fost demarata in 2009 si s-a finalizat in 2013. 49,99% din suma totala a fost acoperita din bani europeni, 25% a reprezentat contributia OTL SA, iar 25%, contributia Primariei Oradea. „Estimam ca in opt ani investitia sa se amortizeze“, a mai precizat Vasile Kajtor.
Autospeciala poate functiona si ca un atelier mobil pentru depanarea si tractarea tramvaielor si a troleibuzelor si poate realiza lucrari de reabilitare si de intretinere periodica a caii de rulare a tramvaielor si a carosabilului, inclusiv a spatiului verde din partile laterale.

Autotractorul, produs pe comanda
Renault Midlum in configuratie 4×4 este mai rar …

Articole similare