Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Conflictul cu Rusia complica si piata romaneasca de transporturi

Zona Moldovei si a orasului Iasi incepe sa se dezvolte. Daca in anii trecuti erau destul de putine societatile care produceau sau importau marfuri, se observa o continua crestere a numarului celor care isi deschid si dezvolta activitatea aici. Acesta este unul dintre motivele pentru care acum aproape doi ani Aigle Consult a decis sa deschida o agentie in Iasi. Compania are clienti importanti in zona, in domeniile auto, alimentar, constructii, iar deschiderea biroului a fost o necesitate pentru a tine legatura mai stransa cu acestia, dar si pentru a mari portofoliul. Mai mult, prin agentia de la Iasi, Aigle are acces direct si la firmele din Republica Moldova care importa si exporta produse din UE si Romania.
 

Agentia Aigle Consult din Iasi gestioneaza 60% curse extracomunitare in Ucraina, Republica Moldova, Rusia, Kazakstan, dar si curse catre Balcani – o ruta foarte buna.
„Startul a fost greu, ca peste tot, Aigle oricum era activa pe regiunea Moldovei, dar activitatea era administrata din Cluj sau din Bucuresti. Este o zona dificila pentru casele de expeditii si pentru transportatori pentru ca nu este foarte dezvoltata din punct de vedere economic, sunt putine parcuri logistice sau industriale pentru un oras cum este Iasiul, cu 450.000 de locuitori si un pol educational important, deci unde forta de munca specializata exista“, a explicat Emanuel Damian, director comercial pentru zona Moldovei in cadrul Aigle Group, adaugand ca „sunt prezenti cativa producatori mari, dar nu au volume suficiente, avand in vedere numarul mare de transportatori din zona. Ducem lipsa de sursa de marfa. Ca in orice zona a Romaniei, decat sa produci ceva, mai bine importi. Ca urmare, balanta economica este dezechilibrata. Nici industria textila nu mai este ce a fost. In zona sunt foarte multe companii de transport, dar cu flote mici, deoarece nici nu are logica sa investesti in flote mari in conditiile in care marfa este putina. Se exporta produse metalice, lemn mult, o industrie care cred ca va disparea in urmatorii ani. Este o piata restransa si dificila din cauza preturilor de transport.“

Grupajele spre Rusia nu prea sunt o solutie
Flota proprie Aigle circula doar in Europa, unde piata este mai reglementata, agentia din Iasi functionand ca o casa de expeditii. De aici sunt organizate transporturi mai ales cu camioane complete.
Grupajele catre Rusia sunt greu de realizat, a aratat Emanuel Damian, care prefera sa ofere clientilor varianta transportului cu vanuri sau camionete de 7,5 t, motivand ca „grupand mai multe marfuri supuse formalitatilor vamale pot aparea probleme. De exemplu, daca un client nu a intocmit cum trebuie documentatia si din sapte colete unul nu este in regula, se opreste tot. Iar ca transportator nu poti sa abandonezi marfa clientului in vama. Si spre Serbia se aplica aceeasi strategie, se transporta maximum doua grupaje, pentru ca in caz de probleme se pierd multe zile pentru o cursa relativ scurta.“

Articole similare