Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement

Constructiile bat acum transportul

Atunci cand a fost infiintata in 2014, compania timisoreana Sav Pin Trans a ales ca domeniu principal de activitate constructiile, trecand pe locul al doilea transportul rutier de marfuri. La un moment dat, desi s-a dorit ca activitatile sa mearga in paralel, constructiile si-au restrans volumele, si atunci focusul s-a indreptat spre transport de marfa, inclusiv de materiale de constructii. Oscilarea intre cele doua domenii insa nu s-a oprit aici, pentru ca acum, cand piata a suferit transformari ca urmare a pandemiei de coronavirus, iar transporturile in Comunitate s-au contractat, managerul Cristian Sav e pregatit sa se reintoarca la ,,prima dragoste“, constructiile, un domeniu care a functionat chiar si atunci cand aproape toate sectoarele au fost blocate de declararea starii de urgenta. Cu atat mai mult este convins de justetea hotararii sale, cu cat implementarea OUG 114/2018 in constructii – pe care managerul ar vedea-o extrem de utila si in transportul de marfa! – a adus o transparentizare care il va ajuta sa isi faca mai bine calculele interne, sprijinindu-l in acelasi timp si in a atrage si pastra oamenii buni in firma.
In momentul in care activitatea s-a focalizat pe transportul de marfuri, s-a decis si schimbarea CUI al firmei pe „transport de marfa“. Desi firma transporta si materiale de constructii, soferii nu puteau beneficia de legea care acorda facilitati celor din domeniu, a explicat Cristian Sav, care considera ca acest tip de lege ar putea aduce beneficii si in transport, daca ar fi adoptata. „Poate fi insa cu doua taisuri. Ma tem sa nu ne urce pe toti intr-o singura barca, sa calatorim o vreme cu ea, iar dupa 2-3 ani, cand ajungem in mijlocul oceanului, sa aflam ca se schimba regula, pentru ca nu mai sunt fonduri. Numarul soferilor din transport este mult mai mare decat cel al constructorilor (declarati) si statul ar pierde mai mult. Insa va trebui gasita o solutie si in sensul acesta, mai ales ca sunt si soferi care nu se incadreaza la diurna, iar in cazurile lor o incadrare de 3.000 de lei, cu taxe de 600-700 de lei, ar fi benefica atat pentru angajat, cat si pentru angajator.“ 

Articole similare