La inceputul lui februarie a avut loc la Ministerul de Finante o intalnire la care au participat membri ai asociatiilor patronale din transporturi si consultantii fiscali angajati sa ii reprezinte, si cu aceasta ocazie a fost depus un material cu propuneri de modificare a Codului Fiscal, care insa nu au fost incluse in varianta prezentata la mijlocul lui februarie in Guvern. Dar, cum acest proiect se afla o perioada in dezbatere publica, exista speranta ca propunerile vor fi luate in considerare, pana la urma, mai ales ca vor urma si alte intalniri cu reprezentantii MFP.
Ministrul de Finante, Darius Valcov, a considerat ca toate acele propuneri sunt rezonabile si au fost preluate spre analiza. Mai mult, este de parere ca problema diurnelor este rezolvata, in sensul ca a fost depus un material la MFP privind convocarea Comisiei Fiscale Centrale si din toate discutiile a reiesit ca decizia acestei comisii nu va putea fi nefavorabila. In cadrul aceleiasi intalniri s-a discutat si despre introducerea in legislatie a unor masuri care sa imbunatateasca pozitia contribuabilului fata de autoritatile fiscale.
Propunerile lansate au vizat in principal impozitul pe profit, impozitul pe venit, accizele si contributiile sociale obligatorii. Se atrage atentia asupra faptului ca cheltuielile cu per- sonalul ocupa un loc semnificativ in bugetele transportatorilor romani si, cum forta de munca din acest sector migreaza din ce in ce mai mult catre alte tari, care ofera conditii financiare mai avantajoase, a devenit tot mai dificil pentru transportatori sa-si pastreze personalul. Un avantaj competitiv fragil este reprezentat de posibilitatea de a acorda soferilor indemnizatii neimpozabile in cazul deplasarii in interes de serviciu, in limitele acordate oricarui angajat roman aflat in delegare. Prin modificarile propuse se doreste mentinerea si eliminarea oricaror interpretari adverse in ceea ce priveste dreptul soferilor la diurna neimpozabila.
S-a cerut si o mai buna definire a unor termeni ca „deplasare in interes de serviciu“ sau „indemnizatie de deplasare“. Conform Codului Muncii, delegarea si detasarea nu acopera angajatii care nu au un loc stabil de munca, ceea ce da nastere la un tratament fiscal discriminatoriu in ceea ce priveste sumele acordate de angajator cu scopul de a acoperi cheltuielile de hrana si alte cheltuieli marunte, necesare in perioada deplasarii in interes de serviciu.
De asemenea, se cere introducerea notiunii de indemnizatie de deplasare in scopul impozitului pe venit, unde limita impozabila ar fi stabilita in mod similar indemnizatiei de delegare.
In documentul depus la MFP se cere extinderea aplicarii masurii de scutire de impozit pe profitul reinvestit si asupra vehiculelor de transport marfa si persoane, incurajand astfel achizitiile realizate de transportatori.
O alta solicitare este permiterea amortizarii accelerate pentru mijloacele de transport, ceea ce ar duce la optimizarea cash-flow-ului companiei in primul an de la achiziti …