Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Continuă transferul camioanelor Comilga din România în Germania

Anticipând ce vor aduce noile reglementări pe piața de transport intracomunitar, Mihai Ilițoi, proprietarul firmei sucevene Comilga, a înființat în 2017 o firmă de transport în Germania, IMG Transporte GmbH, pornind la drum cu trei camioane, ca un test, după care flota a crescut treptat. Unii dintre clienții pentru care lucra deja Comilga au cerut și camioane înmatriculate în Germania, „la alte tarife, desigur“, astfel că până la final de 2018 se ajunsese la 13 autovehicule, iar anul trecut parcul auto din vest a crescut și mai mult, pentru ca în 2020 să nu se mai dezvolte din cauza pandemiei.

Fiind vorba de un start-up, finanțarea a fost imposibil de obținut, astfel că o parte din flota din România a fost vândută în rate pe doi ani firmei din Germania, „deci m-am autofinanțat. Era cea mai bună soluție la acel moment, dar acum deja am bonitate și pot obține finanțare și acolo.“ Mihai Ilițoi își propune să transfere o parte tot mai mare din flota din România în Germania, dar nu ar vrea să renunțe de tot la mașinile din țară decât dacă noul Pachet Mobilitate îl va forța să facă asta.

Managerul firmei sucevene crede și acum că singura șansă a transportatorilor estici este să deschidă firme în vest, altfel vor rămâne cu importuri și exporturi, se vor canibaliza și mulți dintre ei vor falimenta.

Articole similare

Ad