
Cu aproape 20 de ani de experiență în transportul expres, Corlan Trans a ajuns la maturitatea de a propune pieței un serviciu de grupaj eficient și flexibil, oferind posibilitatea încărcării oricărui tip de palet, indiferent de înălțime sau greutate. Cu un depozit central în Timișoara și alte 5 centre de cross-docking în Porto (Portugalia), Venlo (Olanda), Barcelona (Spania) și, din 2024, în Bergamo (Italia) și București, Corlan Trans organizează săptămânal linii de grupaj din Timișoara către toate cele 4 țări unde are depozite. Planul este de a trece în curând la linii de grupaj zilnice, asigurând livrări rapide în toate cele 4 țări. Pentru acest serviciu sofisticat și riguros, compania se bazează pe propriile 49 de combinații tractor-remorcă cu două etaje, operate de echipe de șoferi, precum și de dispeceri experimentați, care controlează fluxul de marfă prin intermediul unui software special dezvoltat pentru nevoile companiei de transport expres.
Corlan Trans a fost înființată în 2005, când a început transportul expres cu camionete Sprinter. Înainte de pandemie, ajunsese la o flotă de 80 de furgonete MB Sprinter, iar din 2018 și 2019 a început să înlocuiască unele furgonete cu camioane, deoarece veneau și comenzi pentru mărfuri mai grele sau mai voluminoase, pe care le subcontracta inițial, fără ca partenerii să poată menține calitatea serviciilor cu care Corlan își obișnuise clienții.
„Notificăm clientul prin e-mail când ne prezentăm pentru încărcare/descărcare și când aceste operațiuni au fost finalizate și, în plus, trimitem fotografii de la recepția mărfii la destinație”, a explicat Cristian Corlan, fondatorul Corlan Trans.
În timpul pandemiei, Cristian Corlan și-a dat seama că, dacă nu vor mai exista urgențe, destinatarii transportului nu vor mai avea nevoie de furgonete, ci vor apela la transportul cu camioane, așa că a făcut trecerea de la furgonete la camioane, înlocuind 50 de furgonete cu 50 de camioane în aproximativ doi ani.
Compania continuă să facă expres, dar cu camionul, cu timpi de tranzit nu cu mult mai mari decât în cazul dubițelor, deoarece lucrează exclusiv cu echipaje de șoferi.



Flexibilitatea, un atu important în segmentul de grupaj
Pe o piață extrem de competitivă, doar experiența și creativitatea pot face diferența între un transportator sau altul. Iar eficiența obținută prin echipamente tehnologice și proceduri de lucru reprezintă diferența dintre profit și pierdere.
Corlan Trans a ales să lucreze cu semiremorci cu două etaje pentru o mai mare eficiență și flexibilitate la încărcare. Acestea îi permit să se diferențieze de alte sisteme de grupaj consacrate, oferind flexibilitate la un preț competitiv.
„Există pe piață sisteme de grupaj de mare volum care impun multe limitări: paletul nu trebuie să depășească o înălțime și o greutate standard, trebuie să fie etichetat etc., în timp ce noi încărcăm orice tip de palet, chiar dacă are 3 m, datorită semiremorcilor noastre cu două punți. De asemenea, ne ocupăm și de etichetare de îndată ce aceasta se termină.
Flota companiei include 49 de camioane cu semiremorci, 20 Sprintere pentru livrări internaționale și 10 Iveco Daily pentru livrări interne.
De asemenea, pentru o mai mare eficiență a operațiunilor și pentru a evita cursele goale, Corlan Trans a înființat o mini-rețea de depozite de cross-docking în Porto, Barcelona, Venlo, Bergamo și București. În plus, compania din Timișoara își propune să ofere navete zilnice către cele patru depozite de cross-docking ale sale. În prezent, compania oferă garanția de livrare a mărfurilor în Portugalia în termen de 7 zile. Toți paleții de marfă din țară sunt consolidați la depozitul din Timișoara, de unde camionul de linie pleacă joi/vineri spre Spania și Portugalia, iar de luni deja începe descărcarea în Spania și de marți în Portugalia. Iar de vineri, când camionul pleacă din Portugalia spre România complet încărcat, loturile sunt colectate și consolidate pentru următoarea cursă.
Digitalizarea, o necesitate pentru un serviciu de grupaj de calitate
În paralel cu obținerea licenței de curierat și implementarea unei soluții self AWB, Corlan Trans a dezvoltat un software special pentru activitatea sa care digitalizează întregul proces de transport, de la preluarea comenzii până la livrare.
Șoferul trebuie să introducă datele privind încărcătura într-o aplicație pentru a crea un ID unic, care este elementul care se regăsește pe toate documentele fizice sau electronice referitoare la încărcătură. Etichetarea paleților este mult mai eficientă decât inserarea CMR-urilor sub o folie plasată pe fiecare palet, deoarece un astfel de mod de lucru prezintă vulnerabilități: dacă vântul suflă câteva CMR-uri de pe paleți, șoferul trebuie să piardă timp pentru a potrivi fiecare palet cu CMR-ul corespunzător pentru a ști unde să livreze încărcătura. Iar dacă unul se încurcă, se ajunge la livrări greșite, cu costuri mai mari și clienți nemulțumiți.
Compania lucrează la posibilitatea de a integra Ro e-Transport în sistemul său de operare digitală, mai ales că, în cazul grupărilor, transportatorul trebuie să fie atent să primească codurile ITU de la mai mulți destinatari în timp util.
Serviciile și logistica ca centre de costuri separate
În cadrul grupului de companii Corlan, există și un centru de reparații independent, care își întreține propria flotă de vehicule, dar care asigură și service și vinde anvelope pentru companii terțe. Compania are, de asemenea, o spălătorie pentru camioane, un vulcanizator și o stație de tahograf, astfel încât șoferii nu trebuie să își ducă camioanele în locuri diferite pentru a se ocupa de tot felul de probleme de service. În același timp, activitățile de manipulare și etichetare în depozite sunt efectuate de o companie independentă – Corlan Logistic – care poate oferi astfel de activități și terților. În prezent, aceasta lucrează în principal pentru mărfurile de grupaj ale Corlan Trans, dar odată cu deschiderea depozitului din București, clădirea de 3.500 m2 din Timișoara poate oferi și activități de depozitare și manipulare pentru terți.