Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Coronavirusul baga transportul de persoane in faliment

Transportul de pasageri a fost primul afectat de epidemia de coronavirus, volumele de pasageri scazand si cu 100% pe anumite segmente. Liniile internationale si cursele ocazionale au fost cele mai afectate, dar si pe intern s-a constatat o scadere a numarului de pasageri, romanii preferand sa reduca, pe cat posibil, calatoriile. Operatorii si-au luat toate masurile de dezinfectare a autocarelor si a autogarilor, insa nu vor putea trece singuri peste acest „hop”, mai ales ca pe multe trasee numai costul cu motorina este peste incasari, fara a mai pune la socoteala celelalte cheltuieli. Este mai mult ca niciodata nevoie de sprijinul statului. 
 
Toate cursele ocazionale turistice, interne si internationale au scazut cu pana la 100% la nivelul Uniunii Europene, atat pentru transportatorii romani, cat si pentru cei straini. In Occident, acest lucru a fost generat in principal de disparitia – inca de la inceputul anului – a grupurilor de turisti chinezi care vizitau de regula tarile din Uniune. Pe liniile regulate internationale volumele s-au comprimat initial pe fond de panica, intr-o prima faza cu 40-50%, iar apoi, odata cu inchiderea granitelor Italiei, autocarele de pe aceasta destinatie au fost trase pe dreapta. Pe celelalte trasee internationale, inca functionale la jumatatea lui martie (momentul inchiderii editiei), ponderea numarului de pasageri a ramas de aproximativ jumatate din traficul obisnuit.
Efectele coronavirus la transportul international de linie au inceput sa se vada mai ales din ultima saptamana a lui februarie, cand pasagerii din Romania si din Italia au renuntat sa mai plece, chiar daca aveau rezervari facute deja, si au solicitat restituirea banilor pe bilete, ne-a declarat directorul unei companii al carei principal obiect de activitate este transportul international. Din 1 martie transportatorul respectiv a suspendat cursele spre Lombardia si Veneto (cele mai profitabile), iar din 10 martie s-a oprit tot. Nu mai putin de 40 de angajati au ramas blocati la sediile din Italia, plus 3 autocare si soferii aferenti. La jumatatea lunii trecute mai mergeau cursele de Germania, insa si aici volumele de pasageri au scazut cu 85%.

Articole similare