Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Costul pe kilometru, marele avantaj

Pentru producatorii asiatici, intrarea cu succes pe piata europeana este dificil de realizat, parte din cauza reputatiei destul de slabe pe care o au unele branduri de-ale lor, parte ca urmare a cerintelor privind calitatea si performantele, pe care le au clientii europeni. Giti Tire, unul dintre cei mai mari producatori la nivel mondial, a depasit aceste probleme si a intrat pe piata europeana de anvelope de camion inca din 2006, iar in anumite tari, cum ar fi Marea Britanie, s-a ajuns deja la o cota buna.
 

Aceeasi extindere a avut loc si in Europa de Est, inclusiv Romania, unde, dupa un an de activitate, prin dealerul Contact Tire, rezultatele sunt mai bune decat se preconiza, si deja flote mari din tara au fost echipate cu anvelopele GT Radial.

Giti Tire este parte a unui concern international cu sediul in Singapore, avand opt fabrici in Asia – sapte in China si una in Indonezia – iar pe segmentul productiei de anvelope radiale pentru camioane ocupa locul al patrulea la nivel mondial, asa cum a aratat Lennart Lindström, director tehnic Giti Tire Europe. Circa 60% din vanzarile producatorului sunt directionate catre China, care de fapt este si cea mai mare piata din lume, dar sunt in crestere si vanzarile internationale, mai ales pe pietele mature, cum sunt Europa si America de Nord. Pe segmentul TBR (anvelope radiale pentru camioane si autobuze), Giti Tire este foarte puternic in China, colaborand cu noua din 10 producatori chinezi pentru echipare originala, iar de curand a fost semnat un parteneriat si cu Volvo, in cadrul caruia Giti Tire a fost desemnat furnizorul pentru echiparea standard a vehiculelor produse in China si Thailanda. In categoria TBR intra si anvelopele pentru semiremorci, unde Giti Tire colaboreaza foarte bine in Europa cu producatorii germani de semiremorci (Krone, Schmitz Cargobull si Kögel), iar in Marea Britanie, cu trei dintre cele mai importante firme de profil. In Europa, Giti Tire comercializeaza doua marci – GT Radial si Primewell – ambele oferind o linie completa de produse atat pentru segmentul TBR, cat si pentru segmentul anvelopelor de turisme, automobile de teren, dubite sau camionete auto.

Produse europene made in China
Giti Tire a reusit sa isi faca intrarea in Europa acum cativa ani, iar in prezent are o cota de piata de 2,5% pe segmentul anvelopelor pentru autoturisme si de circa 6% la cele de camion, „dar suntem in crestere. In Marea Britanie avem o cota de 10-13%. Giti Tire a decis sa deschida inca din 2006 in Europa o structura de vanzari, cercetare si marketing. Ne-am concentrat asupra dezvoltarii si testarii de produse specifice pietei europene“, a mentionat directorul tehnic. Desi produsele chinezesti nu s-au prea bucurat de un renume bun in Europa, situatia este pe cale sa se schimbe, considera acesta, deoarece acum China, Asia de Est si India produc circa jumatate din necesarul de anvelope la nivel mondial. Daca in 2000 China nu reprezenta o zona semnificativa, in 2012 un sfert din anvelopele …

Articole similare

Ad