Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Costurile de transport, din nou sub lupa la Iasi

Dupa ce discutia despre cost/kilometru s-a bucurat de un real succces la evenimentul ExpoTranzit de la Cluj, subiectul va fi reluat si la urmatoarea conferinta Tranzit de pe 9 si 10 iunie de la Iasi (Hotel Unirea). Subiectul a fost dezbatut de trei manageri cu o vasta experienta in transporturile interne si internationale: Decebal Popescu (Cartrans Preda), Mircea Manescu (Ahead Logistics) si Lucia Apostol (Dumagas). In conditiile in care preturile de transport sunt in continua scadere, fara un calcul atent al tuturor costurilor, firmele de profil sunt in pericol sa piarda lupta cu piata.
 

Analiza costurilor cu personalul, prezentata la Cluj, a plecat de la un nivel de 195 de euro/angajat, cat era in 2012 si a ajuns la 348 de euro anul acesta. Intr-o firma cu 120 de soferi ce primesc 24 de zile de diurna pe luna, costurile totale ale angajatorului in iulie 2013 erau de 223 de euro pe fiecare sofer, iar in mai 2016 acestea au crescut la 348 de euro, ceea ce presupune o crestere de 56%, respectiv de 125 de euro/luna/sofer. Acest lucru se traduce printr-o crestere de cost de 0,015 euro/km. Adica o crestere totala a costurilor companiei de 180.000 de euro/an. „De aici fiecare isi poate face un calcul in functie de salariul mediu din fiecare companie si va putea vedea astfel ce impact a avut salariul asupra companiei in ultimii trei ani“, a spus Lucia Apostol.
Aceasta a explicat ca in afara de salariu si diurna soferilor, exista si alte cheltuieli cu personalul, care au un impact tot mai mare asupra companiei. O alta categorie de personal sunt dispecerii, in cazul carora in ultimii trei ani au crescut costurile cu cel putin 10-15%, ca urmare a cresterilor salariale, dar si ale numarului lor.
Nu trebuie uitate cheltuielile suplimentare cu diferite amenzi, cu penalitati primite de la clienti, pierderi de motorina, kilometri nejustificati, toate acestea fiind cauzate de calitatea soferilor si a personalului administrativ.
Toate aceste aspecte vor fi reluate in cadrul conferintei Tranzit de la Iasi, de pe 9 si 10 iunie.
Alte subiecte fierbinti pe care le vom discuta la Iasi sunt salariul minim din Germania si Franta, pachetul rutier ce vizeaza licentierea autovehiculelor de 3,5 t sau detasarea de personal, dar si care sunt metodele de a preveni criza de soferi cu care se confrunta atat firmele romanesti, cat si cele europene.
De asemenea, conferinta Tranzit de la Iasi va dezbate si problemele specifice ale transportatorilor moldoveni stabiliti la Iasi: probleme de trecere a frontierei romano-moldovene, autorizatii de transport, probleme de control in frontiera si in trafic.

Articole similare

Ad