Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad

Costurile la transportul maritim au crescut cu 30%

Costurile la transportul maritim cresc in aceasta perioada cu 20-30%, in special pe relatia China si Orientul Mijlociu, in functie de rapiditatea cu care doreste clientul marfa. „Toata lumea vrea marfa repede pentru a-si onora comenzile. Daca ea vine direct are un cost mai mic, dar daca trece printr-un port de tranzit are un cost mai mare. Iar daca, de exemplu, un client ofera mai mult, atunci linia maritima va prelua marfa acestuia si pe cealalta o poate lasa in port sa o transporte un alt vapor. Toate aceste detalii trebuie discutate inca de la inceput cu linia maritima pentru a nu avea surprize.“, a explicat Ion Dumitru, administratorul Sea Container Group.
 

Potrivit lui Ion Dumitru, liniile maritime se confrunta de multe ori cu lipsa containerelor, asa ca sunt nevoite sa le aduca goale de la Istanbul, ceea ce inseamna un cost crescut. „De aceea, rezervarile de containere trebuie facute cu mare atentie, altfel riscam sa devenim nerentabili.“
In functie de volumele vehiculate cu o linie maritima si seriozitatea comenzilor, acestea acorda termene de plata cuprinse intre 15 si 45 de zile. In schimb, clientii SCG platesc in 60-90 de zile. Potrivit lui Ion Dumitru, niciun client nu plateste mai repede de 60 de zile deoarece acestia doresc sa le ajunga marfa in productie, iar dupa vanzarea acesteia sa isi achite datoriile. Iar termenul de plata cerut de client presupune o finantare de multe ori destul de serioasa din partea casei de expeditii. „De exemplu, pentru unul dintre clientii nostri trebuie sa facem circa 100 de containere pe luna, la care sa presupunem ca prestatiile noastre ar fi de 50.000 de euro, adica 100.000 de euro in doua luni. Din acestia, sa presupunem ca 10% ar fi profitul nostru, dar restul trebuie sa ii avem pregatiti pentru clientul respectiv. La acestea se adauga si costurile cu asigurarile pe care le avem pentru depozitare si transport.“

Articole similare

Ad