Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Courier, singura utilitară românească, se produce la Craiova, în versiuni diesel și electrice

Cu dimensiuni tipice pentru segmentul compact, Transit și Tourneo Courier sunt modele complet noi, fabricate în uzina Ford Otosan de la Craiova. Dintre cele trei versiuni de caroserie ale Courier – Transit furgon și cabină dublă și Tourneo – primele două vor putea fi echipate atât cu motorizări pe benzină (1.0 EcoBoost), cât și diesel (1.5 EcoBlue), iar cea din urmă, doar pe benzină. Prețurile speciale de lansare pornesc de la 15.550 de euro fără TVA pentru Transit Courier și de la 18.100 de euro fără TVA pentru Tourneo Courier. Lansarea modelelor electrice e așteptată în 2024.

Producția Transit Courier și Tourneo Courier a început în octombrie 2023 la fabrica Otosan de la Craiova, iar la finele anului trecut fuseseră deja trimise primele unități pentru livrare către clienții din Europa și Turcia. „Suntem mândri că fabrica Ford Otosan a început livrarea primelor unități ale noilor modele. Avem mari speranțe pentru Transit Courier, care suntem siguri că va fi unul dintre motoarele economiei naționale în anii care urmează, dar și în Tourneo Courier, un model versatil, compact și adaptat atât nevoilor de business, cât și celor de familie”, a declarat Roxana Capătă, Managing Director Ford România Services.

Proiectate împreună de echipele Ford Otosan și Ford Europe, noile modele ale gamei Courier se alătură Ford Puma pe linia de producție, toate urmând să dispună și de variante complet electrice, ce vor fi produse la uzina din Craiova din 2024.

Focus pe productivitate, siguranță și confort

Transit și Tourneo Courier au fost complet reproiectate cu focus pe productivitate, spațiul interior integrând soluții inteligente pentru depozitare, acces, conectivitate și asistență activă. Transit Courier propune o suprafață de marfă mai mare și mai ușor de configurat, care oferă un volum de încărcare de 2,9 m3, cu 25% mai mult față de modelul anterior, inclusiv sarcină utilă crescută și posibilitatea de a transporta doi europaleți (grație distanței de peste 1,2 m dintre pasajele roților spate). În plus, noua opțiune de încărcare prin peretele despărțitor permite clienților să transporte articole precum scânduri sau țevi cu lungimea de peste 2.600 mm.

Tourneo Courier este un vehicul polivalent, dezvoltat pentru a transporta cinci adulți și bagajele lor în mod confortabil și cu un caracter practic ridicat, integrând o banchetă spate fracționabilă 60/40 cu un spațiu pentru bagaje mai mare cu 44% față de anteriorul Tourneo Courier. Ocupanții beneficiază, de asemenea, de spațiu îmbunătățit la nivelul umerilor și al capului, precum și de o gamă de opțiuni inteligente pentru depozitare, inclusiv o consolă centrală configurabilă. Siguranța este prioritară pentru Tourneo Courier, acesta fiind dotat standard cu un airbag central, care se deschide între șofer și pasagerul față.

Transit Courier poate fi comandat în două versiuni de motorizare, 1.0 EcoBoost (de 100 și 125 CP) sau 1.5 EcoBlue (100 CP), ambele cuplate la o cutie de viteze manuală cu 6 trepte. Opțional, clienții pot opta pentru o cutie de viteze automată cu 7 trepte, disponibilă pentru versiunea pe benzină de 125 CP.

Tourneo Courier este oferit într-o singură versiune de motorizare, pe benzină, 1.0 EcoBoost, cu 125 CP, disponibil atât cu transmisie manuală cu 6 trepte, cât și cu transmisie automată cu 7 trepte.

Arhitectura noii generații a gamei Courier a fost dezvoltată de designerii și inginerii Ford Otosan prin filozofia „Design Thinking”. Sisteme avansate de asistență a șoferului, precum Lane Keeping, Pre-Collision Assist, Intelligent Speed Assist și Rear Park Aid fac conducerea, parcarea și munca mai ușoare, mai inteligente și mai sigure. Proiectată pentru a fi mai lungă, mai lată și mai înaltă, gama Courier oferă, de asemenea, sisteme îmbunătățite de conectivitate și siguranță, dar și sisteme de propulsie care satisfac o gamă largă de nevoi.

Toate modelele beneficiază de un pachet bogat de echipamente standard, printre care aer condiționat manual, sistem multimedia SYNC4 cu ecran de 8 inchi și conectivitate Apple CarPlay și Android Auto fără fir, pachet de asistență Co-Pilot 360 (asistență pre-coliziune, asistență inteligentă pentru viteză, sistem de păstrare a benzii, recunoașterea semnelor de circulație, senzori parcare spate) și faruri cu fază lungă automată și lumini de zi.

Modelele electrice intră în producție în 2024

Noile modele ale gamei Courier vor dispune și de versiuni complet electrice, care vor fi produse la Craiova din 2024.

E-Transit Courier va reprezenta o etapă importantă pentru Ford Otosan în a-și atinge obiectivul de a avea un portofoliu de vehicule comerciale complet electrice până în 2035.

Sistemul electric de propulsie al E-Transit Courier include un motor puternic de 100 kW și posibilitatea de conducere cu o singură pedală (One-Pedal). În plus, șoferii pot alege dintre modurile de conducere Normal, Eco și Slippery. Ford Pro se așteaptă ca E-Transit Courier să fie popular printre clienții care încarcă în locațiile proprii, viteza de încărcare la AC fiind de 11 kW, o încărcare completă necesitând 5,7 ore. Încărcarea poate fi programată pentru a profita de energie mai ieftină peste noapte folosind ecranul tactil din vehicul.

Încărcarea se poate face de la o sursă de 11 kW AC, dar și 100 kW DC, gestionarea procesului fiind facilitată de aplicația Ford Pass. O încărcare obișnuită la AC, de la 10 la 100%, durează 5,7 ore. Software-ul Ford și BlueOval Charge Network – care este planificat să includă 500.000 de stații de încărcare în 2024 – permite, de asemenea, încărcarea publică, clienții având posibilitatea să adauge o autonomie de 87 km în doar 10 minute de la un încărcător rapid de curent continuu și să încarce de la 10 la 80% în sub 35 de minute, dacă este necesar.

Sistemul Plug and Charge permite utilizatorilor să conecteze pur și simplu mașina la stațiile de încărcare din rețeaua Blue Oval și să plece, conexiunea, autentificarea și plata fiind automate. Încărcarea începe automat și un rezumat al facturii este trimis proprietarului la terminarea încărcării. Pentru a oferi date cât mai reale, sistemul de tip cloud denumit Intelligent Range cumulează numeroase informații pentru a calcula o autonomie cât mai reală.

Sarcina utilă maximă pentru modelul complet electric este de 700 kg, cu o greutate maximă de remorcare de 750 kg.

E-Transit Courier ajută companiile să iasă în evidență, cu un design exterior îndrăzneț și distinctiv și un interior spațios și practic, conceput în funcție de nevoile utilizatorilor de vehicule comerciale compacte. Noul model oferă o specificație de echipare standard foarte cuprinzătoare, inclusiv caracteristici unice ale cabinei, precum volanul „squircle” care îmbunătățește spațiul pentru picioare și vizibilitatea pentru șofer, selector de viteze montat pe coloana de direcție, pornire de la buton și o frână de mână cu acționare electrică pentru a oferi spațiu de stocare configurabil sporit.

Siguranța șoferului și a încărcăturii sunt preocupări primordiale pentru operatorii de vehicule comerciale și pentru Ford Pro. E-Transit Courier stabilește un nou punct de referință în segment cu suita sa cuprinzătoare de sisteme avansate de asistență a șoferului oferite în echiparea de bază. Opțional, este oferit un pachet care include sistemul Cruise Control Adaptiv cu centrare pe bandă și Stop & Go, Blind Spot Information System cu Cross Traffic Alert, Intersection Assist și Reverse Brake Assist.

Fiecare E-Transit Courier dispune standard de un modem încorporat, care permite conectivitate permanentă cu ecosistemul Ford Pro și actualizări software wireless care pot face produsul mai bun în timp, fără a necesita o vizită la dealer.

Ford Pro a colaborat cu experții în securitatea vehiculelor pentru a oferi pachete de încuietori montate din fabrică pentru E-Transit Courier. Pachetele includ încuietori secundare, precum și blocare automată a ușii laterale glisante pentru a reduce volumul de muncă al șoferului și a reduce câteva secunde de la fiecare livrare. Estimările Ford Pro Service arată costuri pentru întreținerea neprogramată cu cel puțin 35% mai mici decât la modelele cu motor diesel.

E-Transit Courier este susținut de aceeași rețea Ford Pro, de sistemul unic FordLiive și de cea mai mare rețea dedicată de dealeri de vehicule comerciale din Europa – ca și restul familiei Transit.

Articole similare