Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Covid-19 va provoca un declin puternic în cererea de semiremorci în Europa de Est

Cererea pentru semiremorci a crescut cu 4,4 % în Europa de Est în 2018 și apoi a scăzut cu 12,7% în 2019, ca urmare a unei recesiuni ciclice aşteptate de industria de profil de câţiva ani, informează CLEAR International. La începutul lui 2020 o altă scădere modestă în cererea pentru remorci a fost prognozată pentru Europa de Est, dar perspectivele s-au înrăutățit rapid pe măsură ce pandemia Covid-19 a început să închidă segmente ale economiei. Astfel, prognozele de vânzări merg către o reducere cu 24,5% a înmatriculărilor de semiremorci noi, ţinând cont şi de cel de-al doilea val de îmbolnăviri cu Covid-19, pe care toată lumea îl aşteaptă.

În 2018 s-a înregistrat un record de vânzări de semiremorci în estul Europei, depăşit doar în 2007 și 2008. Cel mai probabil, acest nivel nu va mai fi atins mai devreme de 2024. Perspectivele pe termen scurt sunt destul de pesimiste, în condiţiile în care cererea de remorci, dar și de camioane a continuat să scadă în 2020. Astfel, estimările pe 5 ani (2020-2024) privind cererea de semiremorci în Europa de Est au fost diminuate cu 52.000 de unităţi, cele mai mari piețe – Turcia, Polonia și Rusia – influenţând peste 60% din această reducere. Cea mai mare scădere va avea loc în Polonia, care a fost un model de stabilitate în criza financiară globală din 2009. Rusia, cea mai mare piață de remorci din Europa de Est până în 2010, a suferit o scădere a cererii cu 50% între 2011 și 2015, dar a avut o recuperare uimitoare în 2017-2018 și a revenit acum în top. Turcia, unde vânzările de semiremorci au atins pragul minim în 2019, se află în prezent pe o direcţie ascendentă, deși va rămâne pe locul al treilea în spatele Poloniei până la sfârșitul perioadei prognozate.

„Turcia va fi singura țară din Europa de Est care va înregistra o creștere a cererii de remorci în 2020, dar revine de la un nivel foarte scăzut. Rusia va avea cel mai mic declin din regiune, iar alte țări vor înregistra scăderi între 15% și 50%”, a declarat Gary Beecroft, directorul general al CLEAR International.

Multe țări din Europa de Est s-au alăturat UE în 2004-2007, ceea ce a dus la creșterea cererii de remorci. În special, cererea de semiremorci a crescut pe măsură ce volumele de transport internațional au crescut, atât în ​​Europa de Est, cât și între Est și Vest. Din 2002 până în 2007, rata anuală de creștere compusă pentru cererea de remorci a fost de 25,7%. Cererea a depășit bariera de 100.000 de unități în 2007, dar a scăzut la 40.000 în 2009 ca urmare a GFC.

În timp ce Occidentul nu a revenit încă la nivelurile de dinainte de recesiunea din 2009, cererea de transport rutier intern și internațional (măsurată în tone-km) în Europa de Est a crescut an de an, până în 2018. Încetinirea din Bulgaria, Cehia, Estonia, Polonia și Ungaria au fost suficiente însă pentru a opri creșterea.

Articole similare

Ad