In prima parte a lui 2011, volumele de transport intermediate prin bursa TimoCom au scazut usor fata de sfarsitul anului trecut, dar sunt cu peste 10% mai mari decat in aceeasi perioada din 2010. Scaderea s-a vazut in special la import, pe cand exporturile au ramas constante. Transportatorii au cautat pe bursa marfuri de retur in special din statele unde acum volumele de export au scazut, cum sunt Franta sau Italia. Exporturile acestor tari sunt in prezent putine si la un pret mic, astfel incat multi din cei care ajung aici prefera sa ia marfa pentru alte state comunitare, de unde sa vina acasa la preturi mai bune. Si, cel putin in Franta, ajung acum tot mai multi transportatori, avand in vedere faptul ca exporturile catre aceasta tara aproape s-au dublat la inceputului anului, ajungand la un raport marfa/camioane de 44/56, de la 26/74 la sfarsitul lui 2010. Mai mult decat anul trecut exportam si catre Bulgaria, relatie de unde si importurile sunt in crestere.
Daca volumele din aceste state au mai scazut fata de finalul lui 2010, o relatie de unde transportatorii cauta sa se intoarca in tara cu marfa este Polonia, deoarece importurile de aici au inceput sa creasca, ajungand la un raport marfa/camioane de 84/16, de la 71/29.
Exporturile de la noi catre Polonia au scazut insa cu mai mult de 30% in aceasta perioada. Dar Polonia ramane o tara de interes pentru producatorii romani, cu un important potential de consum.
Este de asteptat ca in perioada urmatoare sa creasca exporturile catre Germania, care au ajuns anul trecut la valoarea record de peste sase miliarde de euro. Iar pentru anul acesta se asteapta sa ajunga la circa sapte miliarde. O pondere importanta in exporturile tarii noastre catre Germania o are productia de piese si subansamble pentru industria auto si aviatica germana. La volumul exporturilor contribuie si fabrica de la Brasov pentru industrie aviatica, care si-a inceput activitatea recent impreuna cu firma germana Premium Aerotech, parte a concernului Airbus.