Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresc investitiile pe segmentul automotive

Criza a amanat multe proiecte de investitii in afacerile de transport din Romania, unele fiind relansate in aceasta primavara. TIR Express a pornit in 2008 cu activitati de expeditii cu ajutorul companiei italiene S.A.A., intrand acum in forta si in randul transportatorilor dupa achizitionarea, luna trecuta, a unei flote de 85 de camioane Iveco.

Foarte activ pe zona Timisoarei, Cefin Romania a vandut in primele patru luni ale anului, numai prin filiala din zona de vest, aproape 200 de camioane, semnarea contractului pentru livrarea a inca 85 de camioane Iveco firmei Tir Express fiind dovada clara ca perioada de recesiune este pe sfarsite.

Pana acum, Tir Express, infiintata in Romania in 2008, a fost doar casa de expeditii. Decizia constituirii unei flote proprii s-a datorat si faptului ca unele transporturi nu pot fi facute in colaborare cu alti parteneri, si, pe langa cele 85 de camioane cumparate acum, pana la sfarsitul anului vor mai fi achizitionate 50.
Valoarea tranzactiei se ridica la circa opt milioane de euro, suma care se va amortiza, potrivit conducerii companiei, in circa patru ani. Modelele livrate acum au motor Euro 5 de 500 CP, cu semiremorci Schmitz Cargobull special configurate pentru transportul bobinelor si rolelor.
Stefano Albarosa, CEO Cefin Group, considera incheierea acestui contract un succes deopotriva pentru Cefin si pentru Iveco, mai ales ca firma italiana, infiintata inca din 1967, opereaza in prezent o flota de circa 200 de camioane, majoritatea Scania R 500, dar si DAF FT XF 95.
Transportatorul italian acopera toata Europa de Vest, iar acum, prin aceasta investitie, Romania este considerata un punct strategic al companiei pentru derularea transporturilor catre Europa de Est. Decizia de a investi in Romania a fost luata de cativa ani deja, dar, din cauza crizei, a fost amanata pana acum si, chiar daca e vorba de doua companii separate, asta nu inseamna ca ele nu sunt integrate si ca nu se vor face transporturi din Romania si catre Occident, atunci cand va fi nevoie.

Reteaua de service, avantaj pentru Cefin
Service-ul celor 85 de camioane va fi realizat in reteaua vasta Iveco din toata Europa, care a reprezentat un atu pentru Iveco, mai ales ca aceste camioane vor fi folosite la international. Verificarile periodice, insa, se vor face la Timisoara pentru societatea romana si la Chieti si Piacenza pentru S.A.A.
Dupa finalizarea leasingului, service-ul va fi realizat la concesionari, iar operatiunile simple, cum ar fi schimbul de ulei, vor fi facute la atelierele proprii.
Toti soferii care vor prelua cele 85 de camioane sunt romani. S-a facut o selectie foarte elaborata, iar cei angajati au fost instruiti timp de o luna.
De altfel, firma italiana de transport lucreaza cu soferi romani inca din 1999.
„Pentru noi consumul de carburant e foarte important si il urmarim constant. Dupa o perioada de folosire a vehiculului, consumul este analizat si, daca este prea mare, soferul va face un training de condus economic, dar si camionul va fi verificat“, a explicat D’Orazio Luciano, directorul financiar al S.A.A.
Camioanele companiei sunt monitorizate printr-un sistem GPS care, in afara de pozitionarea permanenta a vehiculelor (aspect de interes pentru clienti), indica si caracteristici ale stilului de condus al soferului.

Urmeaza investitii in logistica
S.A.A. a facut primele transporturi in Romania in 1999, pentru clientii italieni care isi trimiteau marfurile si aici, iar extinderea in tara noastra, in 2008, s-a datorat faptului ca piata a inceput sa fie mai atractiva si la nivel de credite operationale, asigurari, personal.
„Romania este o piata atractiva, cu perspective de dezvoltare. In plus, infiintarea unei societati de transport independente a venit si din dorinta de a ne urma clientii care si-au facut unitati de productie aici“, a explicat Giustino Tamburro, presedintele companiei.
In afara de clientii din Peninsula, colaboratori ai S.A.A. – Cartiere Burgo, Italcables, Marcegaglia, Gruppo Magnietti si Pilkington – TIR Express a castigat si clienti locali, printre care Dacia, MB Dragasani, Pirelli, Cordovo s.a.
In august 2011, S.A.A. va deschide un centru logistic la Piacenza, care se afla pe cele mai importante trasee europene, in principal pentru Acciaieria Arvedi, un client important al firmei italiene, care a prevazut pentru tara noastra un buget pentru investitii semnificative.
La Pitesti, TIR Express a deschis un punct de lucru unde se desfasoara o parte din logistica societatii.
Pe langa sediul din Timisoara, Tir Express SRL a achizitionat in Carpinis un teren de patru hectare unde va construi, pana la sfarsitul lui 2013, un depozit pentru operatiuni logistice, garaj, spalatorie, depozit etc.
Dupa deschiderea centrului logistic, Tir Express isi va imbogati portofoliul de servicii si cu activitati de grupaje si distributie. Pentru moment, transporturile se fac numai in regim full truck.
Compania italiana nu a fost foarte afectata de criza, deoarece presteaza servicii de transport specializat, care au trecut mai bine peste aceasta perioada. Parte din semiremorci sunt special configurate pentru transportul de bobine si role, pentru industria siderurgica, dar si pentru transportul de hartie.
Chiar daca atat industria siderurgica, cat si cea auto au fost afectate de criza, faptul ca S.A.A. este furnizor principal de servicii de transport al unor producatori importanti a facut ca activitatea companiei sa nu scada prea mult in ultimii ani. In plus, semiremorcile specializate i-au ajutat de multe ori sa castige contracte importante, cum este cel cu Dacia, pentru care transporta bobine de otel si capace pentru roti, contracte directe ale TIR Express.

Articole similare