Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creștere de 64% a volumelor de mărfuri transportate pe calea ferată între China și Europa

Pandemia de Covid-19 și reducerea capacității transportului aerian și maritim au favorizat în 2020 transportul feroviar de containere între China și Europa, creșterea depășind 64%. „Tendința nu e generată de mărirea vitezei trenurilor, ci mai degrabă de respectarea foilor de parcurs, de creșterea numărului de puncte de trecere a frontierei și de viteza operațiunilor din frontieră”, arată președintele companiei kazahe-ruse-bieloruse Utlc-Era, Alexey Grom, citat de Trasporto Europa. Acesta subliniază că obiectivul pentru 2025 este transportul a circa un milion de TEU pe calea ferată dintre China și Europa.

Utlc-Era gestionează 91% din transportul feroviar cu ecartament larg între China și Europa, transportând 546.900 TEU în 2020. Mărfurile cu cea mai mare creștere au fost medicamentele și echipamentele medicale, piesele auto și componentele electronice. „Efectul pozitiv se datorează și faptului că încă din primăvara lui 2020 Rusia a permis tranzitul așa-numitelor mărfuri vizate de sancțiuni, respectiv legume, fructe și produse alimentare de calitate”, precizează compania feroviară.

Transportul feroviar de containere între Asia și Europa implică 92 de orașe din 21 de țări, însă aproape jumătate din trenuri își au destinația sau originea în Germania, care este centrul acestui Drum al Mătăsii. Numai DB Cargo Eurasia, controlată de Deutsche Bahn, a circulat în 2020 cu 12.000 de trenuri (cu 3.000 mai mult decât anul precedent), transportând 200.000 de containere. Principalele destinații sunt Duisburg și Hamburg pe partea europeană și Chongqing, Xi’an, Hefei și Zhengzhou pe partea chineză.

Articole similare

Ad