Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Crestere peste asteptari a vanzarilor de bene pentru cereale

2014 a reprezentat pentru InterCargo, importatorul Wielton in Romania, inca un an foarte bun, cu o crestere de aproape 40% a vanzarilor, tot datorita semiremorcilor pentru transport de cereale, care detin o pondere foarte mare din total. De la 2015 se asteapta rezultate cel putin la fel de bune si o diversificare a modelelor, datorita cererii mai mari de prelate si, poate, in sfarsit, de basculante pentru constructii.

InterCargo a vandut 138 de semiremorci noi Wielton pana la jumatatea lui decembrie 2014 (115 bene din aluminiu pentru cereale, 12 prelate, sapte basculante pentru constructii si patru trailere), iar pana la final de an urma sa mai livreze sase, inregistrand astfel o crestere de aproape 40% fata de cele circa 100 vandute in 2013.
 

Rezultatele sunt foarte bune si prin comparatie cu asteptarile de la inceput de an, care vizau 110-115 semiremorci noi livrate.
Cresterea s-a datorat mai ales echipamentelor agricole, si ele cu rezultate peste estimarile initiale, deoarece, asa cum arata Alexandru Paunescu, directorul general InterCargo, 2013 a fost un an agricol bun si de obicei nu sunt doi ani agricoli buni la rand. Dar probabil cresterea s-a datorat si trecerii la norma Euro 6, care a determinat firmele sa faca mai multe investitii in parcul auto.
Din cele 115 semiremorci pentru transport de cereale, ponderea cea mai mare o detine modelul nou din gama Super Light, lansat in februarie 2014, care, in configuratia de 55 m3, are greutatea proprie de circa 6 t, in conditiile in care sasiul este din otel. „Nu are rival pe segmentul sau“, atrage atentia directorul general InterCargo, „competitorii avand modele de aproape 6,5 t“. Dar s-au vandut si versiuni Light – generatia anterioara – si Heavy Duty, tot din aluminiu, dar cu constructie mai solida.
Greutatea proprie atat de mica a versiunii Super Light se datoreaza scurtarii sasiului si perforarii in multe locatii si aluminiului special folosit pentru bena, care e mai inalta si are pereti cu 1-2 mm mai subtiri decat varianta anterioara.
InterCargo s-a pregatit pentru anul agricol avand mereu pe stoc mai multe modele decat in alti ani, iar in preajma campaniilor din iunie si septembrie, in afara de cele circa 10 unitati din tara, dispunea si de stoc extern. Iar pentru vehiculele care trebuiau puse in productie termenul de livrare a fost oricum bun, de 4-5 saptamani, crescand la sase saptamani in varful de sezon. A existat inclusiv o situatie in care, la final de iunie, nu s-a putut livra tot ce comandau clientii, astfel ca „poate am fi vandut chiar mai mult“.
InterCargo a avut un singur client care a comandat mai mult de 10 unitati – si a fost vorba tocmai de bene pentru cereale – si mai multi cu 6-8 unitati. Au existat, asa cum arata directorul general al firmei, si clienti vechi, dar cei mai multi au cumparat pentru prima data Wielton, iar acesta este unul dintre motivele pentru care vanzarile le-au depasit pe cele din 2013, iar cresterea a fost peste cresterea medie a pietei.

Articole similare

Ad