Vanzarile Schwarzmüller au fost in 2017 cu circa 60% mai mari decat in 2016 – cu 53% dupa 10 luni, conform statisticilor DRPCIV – si cu 25% peste estimarile initiale ale firmei, si urmau sa atinga 275-280 de unitati pana la final de an, in conditiile in care piata de semiremorci noi din Romania a scazut cu circa 12%
Rezultatele foarte bune se datoreaza, asa cum puncteaza directorul general Attila Okanyi, echipei de vanzari relativ noi si preturilor competitive asigurate de producator pentru reintrarea mai in forta pe piata noastra.
Modelele pentru transport de marfuri generale au mers cel mai bine si in 2017, prelatele reprezentand circa 75% din total in cazul producatorului austriac, in conditiile in care 90% dintre clientii sai din Romania fac transport international. In schimb constructiile, transportul de busteni, transportul de deseuri in containere sau cel cu cisterne au fost sub asteptari, mai ales din cauza ca statul nu a facut investitii in infrastructura – si nu numai. Astfel, basculantele au reprezentat 10% din vanzarile Schwarzmüller, remorcile si semiremorcile pentru transport de busteni 8% si in plus s-au mai livrat cateva trailere pentru utilaje grele, atat remorci, cat si semiremorci, semiremorci cu podea mobila si o cisterna, segmentarea pe tipuri de vehicule fiind similara celei din 2016. In ceea ce priveste preferintele mai deosebite ale clientilor, se remarca apetitul tot mai mare pentru prelatele Ultralight, semn ca si transportatorii romani incep sa puna accent pe masa proprie a vehiculelor.
Firma a livrat 4-5 flote de cate 10-20 de prelate standard sau mega, normale si Ultralight, unor companii precum ATP Tranzit, Sentosa, Aurel & Dorina Trans sau Total Trans.
Schwarzmüller are tot mai multi clienti care cumpara semiremorci cu resurse proprii sau cu credite „punte“ pe care le ramburseaza rapid, iar dintre formele de finantare predomina leasingul, incluzand si creditele acordate de firmele de leasing.
De la 2018 Attila Okanyi asteapta o stagnare la nivel de volum, mai concret, o crestere mai mica de 5%, si continuarea suprematiei prelatelor, dar „speram totusi sa vindem mai multe basculante de constructii si remorci pentru containere de deseuri“.
Schwarzmüller are pe stoc doar prelate standard si mega si basculante din otel pentru constructii, in total 4-6 unitati in Bucuresti si tot atatea la fabrica, pentru a pastra posibilitatea de a face factura externa.
Producatorul austriac nu a lansat modele noi in 2017, ci le-a imbunatatit pe cele pe care le avea deja in portofoliu, iar preturile acestora au crescut inca din noiembrie 2017 cu circa 3%.
Schwarzmüller Romania a avut cresteri ale veniturilor si din activitatea after-sales, cu 13% din service si cu 22% din vanzarea de piese de schimb.
Investitii speciale nu s-au facut in 2017 si nu este planificat sa se faca nici in 2018, pentru ca, asa cum declara directorul general Attila Okanyi, „vrem sa eficientizam folosirea resurselor existente, pentru a avea venituri mai mari“.
Crestere similara si la vanzarea de vehicule rulate
Firma a vandut anul trecut si circa 140 de semiremorci rulate, cu aproximativ 50% mai multe decat in 2016, crestere sustinuta si de contractele de tip trade-in, sursa a 30% din vehiculele second-hand livrate. Pretul acestora a fost putin mai mare decat in anul anterior, iar pe stoc se gaseau in decembrie 2017 circa 40 de unitati, toate marcile, cu ani de fabricatie cuprinsi intre 2000 si 2016, la care se puteau adauga, la cerere, cele din stocurile din Austria si Ungaria – care in 2017 au reprezentat 70% din vanzari.