AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cresterea sarcinii utile si a flexibilitatii, in continuare in vizorul producatorilor

2016 este un an plin pentru industria autovehiculelor comerciale din Europa, in afara de cel mai mare targ de profil, care se va desfasura in septembrie la Hanovra, avand loc la München, in perioada 8-14 aprilie, si Bauma, expozitia dedicata echipamentelor de constructii. Producatorii de semiremorci, in special cei germani, au avut ca de obicei standuri generoase si atractive, cu numeroase noutati – chiar daca deocamdata unele dintre ele, cum ar fi basculanta izolata termic, pentru transport de asfalt, nu prea sunt solicitate si pe alte piete – ce arata continuarea demersului din anii anteriori pentru reducerea greutatii proprii si cresterea flexibilitatii in exploatare. Aceleasi preocupari le au si producatorii de trailere agabaritice folosite si in sectorul constructiilor, ei venind in plus si cu solutii care sa sporeasca manevrabilitatea.
 

La standul Fliegl a fost expus noul model DTS 300 Greenlight, cu trei axe, primul trailer jos din seria Greenlight, care include remorci si semiremorci concepute pentru a fi foarte durabile si usoare (greutatea proprie este de 5,5 t). La constructia acestuia se foloseste otel special de inalta rezistenta, iar sasiul este modificat, pentru o sarcina utila cat mai mare: 24,5 t. DTS 300 are intervale mari de service si este foarte rezistent la incovoiere si indoire. Podeaua are lungime totala de 10.300 mm (lungimea suprafetei plane de podea este de circa 5.900 mm) si latime de 2.550 mm si este acoperita cu un strat de lemn de 70 mm grosime, iar rampele laterale ajustabile au 2.800 mm lungime si 750 mm latime si pot fi manevrate usor. Sistemele de ancorare includ opt perechi de urechi de prindere de 10 t si multe alte dispozitive optionale.
Kögel a expus noua sa basculanta cu trei axe pentru transport de asfalt, complet izolata, de 24 m3, echipata cu sistem integrat de masurare in patru puncte si cu ecran pe care este afisata alternativ temperatura din cele patru puncte si temperatura medie. Izolarea este realizata cu ajutorul unui material de inalta performanta, potrivit pentru incarcaturi de pana la 200 OC, iar prelata culisanta de deasupra benei este si ea rezistenta la caldura. Caracteristicile de izolare ale basculantei depasesc valorile specificate de legea din Germania, ceea ce asigura o stabilitate mai mare a temperaturii asfaltului.
Reamintim ca dezvoltarea benelor basculabile izolate termic a aparut deoarece, pentru a se imbunatati calitatea suprafetei de drum pe termen lung, autoritatile din Germania au impus la inceputul lui 2015 noi conditii de transport al asfaltului, care sa previna racirea acestuia. Si, daca deocamdata aceste masuri se aplica celor care lucreaza la drumurile principale din aceasta tara, pana in 2019 cerintele vor fi impuse pe toate drumurile, deci toate basculantele pentru transport de asfalt vor trebui izolate si dotate cu dispozitive de masurare a temperaturii.
Basculanta complet izolata de la Kögel este disponibila si de la compania-sora Humbaur, pentru clientii traditionali ai acestei marci care prefera sistemul One Stop Shop.
Basculantele Kögel cu doua si trei axe si volum de incarcare de 24 m3 sunt disponibile acum cu suprastructura complet izolata termic, cu toate grosimile de pereti. Modelul de la stand are podea de 5 mm grosime, perete spate de 4 mm din otel Hardox 450 si pereti laterali din foi de otel de inalta rezistenta S700 de 4 mm, aceasta combinatie fiind potrivita pentru vehicule folosite zilnic la transport de mixturi de asfalt si pietris.
Kögel a mai expus modelul Multi, un trailer versatil pentru transport de materiale de constructii si alte marfuri rezistente la conditiile meteo. Platforma sa are sasiu ranforsat, stalpii laterali din aluminiu sunt usor de mutat, ceea ce face din Multi vehiculul ideal pentru diferite tipuri de materiale, ca plase de otel, bunuri in paleti, componente de beton. Trailerul este disponibil la cerere si cu sistem de blocare a containerelor, deci poate incarca si containere de 20 si 40 de picioare. Multi este oferit cu perete fata cu inaltime de 1.200-2.600 mm, din otel sau aluminiu, si optional poate fi echipat cu patru sau cinci perechi de panouri laterale de aluminiu de 600, 800 sau 1.000 mm inaltime, care se pot rabata in jos si pot fi indepartate usor daca e nevoie sa se transporte bunuri foarte late, ca prefabricate, cadre de otel s.a. Tot optional este disponibila o lada de depozitare pentru 10 parti laterale, pentru peretele spate si pentru stalpii laterali.
Multi poate transporta si marfuri foarte late si pentru asta este echipat optional cu panouri reflectorizante de avertizare fata si spate si cu lumini rotative in spate, pentru siguranta transportului. Pentru ancorarea sigura, flexibila si rapida a marfurilor lungi sunt disponibile opt perechi de buzunare pentru stalpi in cadrul exterior si inca opt perechi de buzunare integrate in patile laterale, dar la cerere pot fi oferite si alte sisteme de ancorare, Vario-Fix include 24 de perechi de inele de ancorare cu 2.000 sau 4.000 kg de forta de tractiune fiecare, iar peretele fata din otel are si el doua perechi de inele de ancorare.
Kögel a mai prezentat basculanta cu doua axe, disponibila, ca si cea cu trei axe, cu volum util de 24 sau 27 m3 si cu numeroase variante de grosimi ale peretilor laterali (3, 4 sau 5 mm), si care se preteaza la aplicatii foarte grele de pe santiere sau in mine. Cea de la stand avea podeaua de 6 mm, haion hidraulic din otel Hardox 450 si pereti laterali din foi de otel S700 de 5 mm grosime, combinatie ranforsata care este foarte potrivita pentru transport de moloz, agregate sau pietris.
Langendorf a expus patru semiremorci, din care doua in premiera mondiala. Basculanta semirotunda din aluminiu SKA-HS are un volum util de aproape 24 m3 in conditiile unei inaltimi utile de 1.500 mm. Modelul expus avea suprastructura montata pe sasiu din otel si greutate proprie de circa 4.900 kg.
Tot o noutate este si Inloader SBH 15, pentru transportul componentelor prefabricate din beton sau al structurilor din lemn, a carui greutate proprie poate fi redusa cu circa 500 kg prin modificarea specificatiei.
Trailerul jos SATÜ 30-9.7 este conceput pentru a fi utilizat in combinatie cu un autotractor 6×2, iar pentru flotele care solicita exceptare de la greutatea maxima admisa este posibila o sarcina utila de peste 36 t. Trailerul are axa spate directoare, pentru manevrabilitate foarte buna, iar constructia robusta si designul inovativ il fac potrivit pentru transport de masini de constructii sau de incarcaturi grele.
Basculanta semirotunda SKS-HS din otel Hardox HB 450 din seria celor izolate, ISOXX, are greutate proprie mai mica de 6,4 t si caroserie izolata termic, pentru a preveni racirea asfaltului in timpul transportului, iar solutia pentru a asigura aceasta izolatie este stratul de 50 mm dintre peretii exterior si interior.
Schmitz nu doar ca si-a consolidat in ultimul an pozitia de lider pe piata europeana de semiremorci, dar a fost lider si pe piata vehiculelor de constructii in cele mai importante tari de pe continent din punct de vedere al volumelor. In primele trei trimestre din 2015/2016 compania a vandut peste 3.000 de basculante, cu 10% mai multe decat in aceeasi perioada a anului anterior.
Schmitz propune basculanta rotunjita S.KI, izolata termic, cu perete lateral de 1.460 mm inaltime si cu 200 kg mai usoara decat modelul anterior rotunjit din otel. Designul nou al izolatiei face ca materialul izolant si panelul exterior sa nu mai fie conectate, ceea ce permite izolarea pe bucati a peretelui lateral, astfel incat segmentele individuale sa poata fi inlocuite usor la nevoie. In plus, materialul de izolare se poate indeparta usor daca suprastructura are nevoie de sudura sau de alte interventii, fiind astfel protejat de deteriorare. Modificarea podelei face posibila acum pastrarea unui centru de greutate jos, iar noua izolatie permite multe variante constructive, astfel incat basculanta sa poata fi configurata si pentru alte piete europene de unde au venit cereri, cum ar fi Belgia, cu lungimi de 8,2 m – fata de 7,2 m, cat are modelul expus la Bauma.
Gama de 7,2 m lungime include bene de 24 si de 27 m3 si cea de 8,2 m, doar de 27 m3. Peretii laterali pot fi de 3,2, 4 sau 5 mm grosime, iar podeaua, de 4, 5 sau 6 mm.
Basculanta din aluminiu este disponibila si cu izolatie completa, fiind o solutie de transport cu greutate optimizata, de 5,1 t, in care materialul de izolare nu ia mult din volumul util.
Pentru siguranta in operare a basculantelor S.KI, mai ales la incarcare/descarcare, au fost introduse sisteme noi si inovative pentru sofer, semiremorca si ceilalti participanti la trafic: un sasiu care confera mai multa stabilitate, S.KI Control (care masoara si proceseaza unghiul camionului parcat fata de semiremorca – una dintre principalele cauze ale rasturnarii la basculare pe suprafete denivelate – si monitorizeaza si unghiul lateral al basculantei, iar daca valorile critice sunt depasite este intrerupta bascularea si soferul primeste o alarma pe o aplicatie gratuita de pe mobil sau tableta). In plus, presiunea aerului din sistemul de suspensie a fost integrata in masuratorile din timpul bascularii si un sistem de represurizare ajuta la compensarea presiunii sau la restabilirea ei la nivelul corect configurat de sistem (si aceste date pot fi obtinute cu ajutorul unei aplicatii, deci soferul si compania au acces la o gama larga de informatii).
Basculanta este echipata cu sistem complet automat de tractiune, pentru a impiedica blocarea pe santiere, in special in cazul autotractoarelor 4×2. Sistemul identifica alunecarea axei motoare si imbunatateste tractiunea activand axa liftanta sau golind pernele de aer de pe prima axa a basculantei. Bena poate fi echipata cu prelata culisanta electrica pentru partea de sus si este disponibila si o aplicatie care manevreaza prelata prin telecomanda, reducand riscurile de accidentare a soferului, care nu mai are nevoie sa coboare din cabina. In plus, incarcarea poate fi monitorizata tot din cabina prin intermediul unei camere care afiseaza imaginile pe o aplicatie de pe smartphone.
Pentru prima data la Bauma, Schmitz a prezentat noul S.HD pentru transport de marfuri generale pe drumuri dificile, produs in China, la Wuhan, si destinat pietelor non-UE. Semiremorca are suspensii pe arcuri si anvelope duble standard sau single optional si se manevreaza usor in orice situatie, iar in caz de deteriorare din cauza impactului designul modular si boltarea permit pieselor distruse sa fie inlocuite usor, fara a fi nevoie de sudura in service, astfel ca si valoarea semiremorcii se mentine in timp. Componentele din otel sunt galvanizate, pentru protectia suprafetei, caroseria este si ea din materiale galvanizate, panourile laterale pliabile dintre stalpii de sustinere pot fi indepartate individual la incarcare/descarcare, iar sistemele de ancorare permit transportul marfurilor paletizate, al masinilor sau al marfurilor vrac. Acest model este disponibil cu mai multe variante de caroserie: platforma pentru transportul bunurilor de mari dimensiuni, masinilor, barelor de otel sau containerelor de 20 si 40 de picioare, o versiune cu panouri laterale solide care poate transporta marfuri paletizate sau materiale de constructii, o versiune Coal, pentru transport de materiale de constructii sau marfuri vrac ambalate, si platforma S.PR Bau, pentru transport de materiale rezistente la conditiile meteo si bunuri inalte, care isi gaseste cel mai bine locul pe santiere, unde nevoile de transport sunt diverse, de la saci de ciment, agregate, vopseluri, materiale de izolare si componente prefabricate mari din beton pana la masini.
Schmitz Cargobull Telematics ofera solutii practice si pentru transportatorii de materiale de constructii. In cazul lor, TrailerConnect poate masura greutatea pe axa si detecta astfel supraincarcarea, dar indica dispecerilor si ce cantitate trebuie descarcata si unde, pentru a valida comenzile, iar transportatorul poate programa care basculanta a fost deja descarcata si care se afla cel mai aproape de locatia de unde are comanda sa incarce. Facturile si estimarile veniturilor pot fi create combinand documentele de la cantarire cu datele din sistemul telematic. Localizarea este utila si ca sa se vada unde si cand a fost condus fiecare vehicul, si mai ales unde a fost parcat, ceea ce permite companiilor sa inregistreze si eventual sa factureze timpii mortii, la nevoie. Sistemul telematic primeste date importante de la EBS, deci poate fi folosit si pentru a planifica lucrarile de intretinere, si masoara si uzura placutei de frana si presiunea din pneuri. Adesea camioanele cuplate la basculante nu au deja instalat un sistem telematic, deci cu atat mai utila ar fi folosirea unuia pe semiremorca, iar acolo unde exista deja telematica pentru autotractor sistemul poate fi interconectat si datele din amandoua pot fi consolidate si folosite ca un sistem comun.
In plus, portalul Fleet4You asista managerii de flota, combinand beneficiile TraierConnect cu cele ale programului folosit de service.

Numeroase noutati, inclusiv pentru tari din afara Europei, si pe piata de agabaritic
Broshuis a prezentat la Bauma, in premiera mondiala, un trailer cu aceeasi greutate ca a versiunii self-tracking, dar cu suspensie independenta, care permite o sarcina utila de 70 t. Noul concept SL-Air 5 are suspensii independente pneumatice (pentru confortul si siguranta marfurilor sensibile), 12 t/axa si combina directia (care poate fi ajustata in functie de cum e folosit trailerul, strans sau extins complet) si manevrabilitatea optime cu sarcina utila optima. Trailerul are 13 t (cu circa 2 t mai usor decat alte modele de pe piata), iar inaltimea partilor stanga/dreapta se poate ajusta independent.
La stand a fost prezent si modelul SL-AIR, si el foarte usor, ideal pentru transportul unei game largi de utilaje de constructii, mai ales ca are 12 t/axa si podea de incarcare la 79 cm de sol. Trailerul nu necesita decat intretinere minima si cuplat la un autotractor usor se incadreaza in 40 t, limita din Germania.
Alaturi de ele, Broshuis a mai expus trailerul SL2, cu greutate proprie redusa, garda la sol maxima si pret atractiv, SL Modul Trailer cu noua axe, cu podea la 79 cm de sol si capacitate de incarcare de 110 t, o semiremorca pentru balast cu sase axe, SL-Air cu patru axe, cu capacitate de incarcare de 60 t, SL-Air cu patru axe, Lowboy cu doua axe, cu podea la 30 cm de sol si capacitate de 30 t, si noua suspensie SL2.
Faymonville a expus CombiMAX, unul dintre cele mai populare trailere joase din Europa, care ofera flexibilitate (datorita gatului de lebada unic, adaptat oricarui sistem de directie – tehnologia One Neck – si barei centrale telescopice neparalele – Add-on-Beam), viteza (datorita sistemului de cuplare rapida in care boghiul si platforma pot fi conectate imediat) si eficienta (datorita extinderii/restrangerii usoare a liniilor de axe prin tehnologia de boltare).
Trailerul de la stand avea 10 axe, extensie Add-on-Beam si podea joasa, iar constructia modulara ofera posibilitatea de a crea 20 de combinatii de vehicule pornind de la cel prezentat la Bauma.
Alaturi de CombiMAX a fost expus un trailer jos cu doua axe MegaMAX, un vehicul multifunctional agil, compact, usor si jos, echipat cu suspensie independenta Twin Axle II, care permite o sarcina utila de 12 t pe fiecare axa si este cuplata cu o axa avand cursa lunga -70 mm/+245 mm si un unghi maxim de virare de 57O. Inaltimea de incarcare poate fi redusa cu ajutorul Twin Axle II pana la 780 mm deasupra boghiului, un avantaj important cand se transporta bunuri inalte. Costurile mai bune de intretinere, amortizarea rapida si procentul bun intre kilometraj si costuri sunt realizate cu ajutorul suspensiei independente Cu o lungime a platformei de incarcare de 6,8 m si o greutate proprie mica, de 12,5 t, MegaMAXX ramane in marja de 16,5 m lungime si se preteaza si la transport de containere clasice. In plus, este foarte simplu de manevrat, iar decuplarea gatului de lebada sau extinderea platformei pot fi realizate usor de catre sofer.
Trailerul semi-jos MultiMAX care se poate lati hidraulic este destinat industriei constructiilor, fiind sigur, confortabil si usor de manevrat si permitand incarcarea/descarcarea rapide. Latimea se poate extinde din telecomanda de la 2,54 la 3,20 m.
Pentru pietele din afara Europei a fost prezentat un trailer MultiMAX cu 3-9 axe, care ofera o incarcare mai mare pe axa decat cea permisa in UE.
MultiMAX Plus este conceput special pentru transportul platformelor de ridicare si de lucru si surprinde cu numeroase optimizari, cum ar fi sistemul de control radio pentru diversele functii hidraulice si punctele numeroase de ancorare pentru securizarea cat mai buna a oricarei incarcaturi.
Si semitrailerul modular pentru transport greu in America de Nord DualMAX face parte din seria dezvoltarilor recente. Toate axele sale pot fi usor si in siguranta latite de la 4,27 la 6,1 m, chiar si cand sunt incarcate, datorita principiului patentat numit „lift&shift“. Spre deosebire de modele similare ale competitorilor, acesta are un sistem de directie care nu trebuie dezasamblat pentru a se extinde trailerul pe latime. DualMAX are un sasiu foarte puternic si rezistent la torsiune, metalizat complet, pentru protectie anticoroziune foarte buna, si cu o capacitate mare de incarcare pe bara centrala si pe cadrele exterioare. La 4,535 kg/linia de axe, trailerul are un raport foarte bun intre greutatea proprie si sarcina utila si permite o viteza de 80 km/h la o incarcare pe linia de axe de 23.995 kg. Cadrul pliabil face ca, daca nu exista marfa de retur, trailerul sa se transforme intr-un vehicul conventional.
Versiunea scurta, telescopica a PrefaMAX, pentru componente de beton, este o noutate absoluta, necesara pentru transport pe strazi inguste, in santiere din orase sau din zone de munte, si poate fi folosit, ca si PrefaMAX standard, si pentru transport de marfuri paletizate. Cand vehiculul este retractat, adica ajunge la 7.100 mm, fata de 9.500 mm, lungimea maxima, manevrabilitatea si mobilitatea se imbunatatesc semnificativ.
La standul Faymonville a fost expusa si unitatea autopropulsata SPMC, cu cea mai puternica axa de pe piata, de 170 kN, si o interfata foarte intuitiva. In plus fata de compatibilitatea cu modulele de transport ModulMAX, SPMC ofera interoperativitate foarte buna cu vehicule identice de la alti producatori.
La standul Nooteboom in centrul atentiei au fost cea mai recenta versiune semi-joasa Manoovr MPL cu 10 linii de axe si sistem Multidolly si trailerul semi-jos Pendel-X Euro, cu cea mai noua generatie de Interdolly IF fix.
Manoovr MPL semi-jos a fost lansat in octombrie 2015 si de atunci au fost vandute deja in multe tari europene peste 250 de linii de axe. Avantajele pe care le ofera acest model sunt podeaua de incarcare extrem de joasa, la 780 mm, sarcina admisa mare, de 12 t/axa, cursa lunga a suspensiei, de 500 mm, anvelopele concepute pentru a rezista cel putin 300.000 km, operarea foarte usoara, greutatea proprie redusa (in ciuda suprafetei de incarcare foarte robuste), podeaua de incarcare simplu sau dublu extensibila, cu extensii ale latimii oferite optional, faptul ca sub sasiu nu exista componente in pericol de a fi lovite si costul total de operare.
Modelul de la Bauma, MPL-150-37(V), a reprezentat o premiera mondiala si are greutate totala de 150 t cu care poate merge la 80 km/h, fiind cel mai mare trailer semi-jos Manoovr, cu cea mai mare sarcina utila din oferta Nooteboom. Iar in combinatie cu Multidolly este o alternativa foarte buna la unele trailere modulare.
Directia ansamblului de axe spate poate fi ajustata cand podeaua este extinsa. Directia Multidolly poate fi ajustata hidraulic pentru a asigura cel mai bun comportament si in pozitie extinsa, si retractata, ceea ce diminueaza uzura anvelopelor. Multidolly se decupleaza usor si repede datorita unui dispozitiv unic de cuplare si are unghi de virare de 70O.
Euro Pendel-X cu Interdolly fix este echipat cu sa de cuplare simpla, in sase pozitii ajustabile mecanic, iar Interdolly si gatul de lebada hidraulic formeaza o singura unitate, ceea ce ofera ca principal avantaj scurtarea cu 35 cm si scaderea cu circa o tona a greutatii proprii a Interdolly. Interdolly IF are unghi de virare de 70O, este disponibil cu 1-3 linii de axe si cu diverse lungimi ale gatului de lebada si se adapteaza la autotractoare 6×4, 8×4 si 10×4.

Articole similare