Peste 5.800 de incidente în doi ani, pierderi de peste 72 de milioane de euro și un nou proiect de lege în Parlamentul britanic
Transported Asset Protection Association (TAPA EMEA) și British International Freight Association (BIFA) au decis să-și intensifice colaborarea în fața creșterii alarmante a infracțiunilor care vizează mărfurile transportate în Marea Britanie. Parteneriatul vine într-un moment critic, în care autoritățile, operatorii de transport și logistică și furnizorii de securitate încearcă să răspundă unei amenințări în continuă escaladare.
Marea Britanie, printre cele mai afectate țări din EMEA: peste 5.865 de incidente în doi ani
Potrivit datelor sistemului de informații TAPA EMEA (TIS), în cei doi ani încheiați la 30 septembrie 2025 au fost raportate peste 137.000 de incidente de criminalitate în transporturi în peste 110 țări din regiunea EMEA. Dintre acestea, 5.865 s-au produs în Marea Britanie, țară care rămâne în topul celor mai vulnerabile piețe la furturi de marfă.
Deși valorile pierderilor au putut fi stabilite doar pentru 9% dintre incidentele din UK, prejudiciile depășesc 72 de milioane de euro, iar pierderea medie în cazurile majore — cele cu peste 100.000 de euro daune — se ridică la 775.736 euro.
Aceste cifre susțin concluziile raportului All-Party Parliamentary Group on Freight and Logistics, care estima că infracțiunile legate de transporturi au costat economia britanică aproape 700 de milioane de lire sterline în 2023.
O alianță pentru informații, prevenție și standarde mai ridicate de securitate
Pentru a răspunde acestui val de criminalitate, TAPA EMEA și BIFA au făcut schimb de statuturi de „Associate Partner” și vor colabora mai strâns în schimbul de informații, analize și bune practici de securitate. Obiectivul comun: o protecție mai bună a operatorilor și o reacție mai rapidă la tendințele infracționale emergente.
Parteneriatul este lansat în contextul în care proiectul de lege Freight Crime Bill, susținut de deputata Rachel Taylor, va intra în a doua lectură în Parlament pe 28 noiembrie 2025. Acesta urmărește recunoașterea oficială a infracțiunilor din transporturi ca fenomen distinct, cu instrumente legislative și operaționale dedicate.
Harry Hughes, UK Regional Lead pentru TAPA EMEA, subliniază rolul crucial al cooperării:
„Criminalitatea din transporturi este o preocupare majoră pentru membrii TAPA EMEA din Marea Britanie. Colaborarea dintre transportatori, operatori logistici și autorități se intensifică, iar alături de BIFA ne propunem să punem la dispoziția industriei standardele noastre de securitate, programele de training și instrumentele de intelligence care pot face lanțurile logistice mai sigure și mai reziliente.”

La rândul său, Steve Parker, director general BIFA, confirmă că parteneriatul vine într-un moment în care industria are nevoie de o strategie comună:
„Este o colaborare care reflectă angajamentul nostru de a reduce criminalitatea în transporturi și de a sprijini autoritățile. Asocierea cu TAPA EMEA, după consolidarea parteneriatului cu NaVCIS, ne va ajuta să oferim membrilor informații actualizate și măsuri proactive de protecție.”
Standardele TAPA EMEA devin instrument-cheie în protejarea lanțurilor logistice
TAPA EMEA pune la dispoziția industriei un set complet de standarde de securitate certificate independent:
- Facility Security Requirements (FSR) – securitatea depozitelor și hub-urilor logistice
- Trucking Security Requirements (TSR) – securitatea transportului rutier
- Parking Security Requirements (PSR) – clasificarea parcărilor securizate
- Cyber Security Standard (CSS) – protecția digitală a operațiunilor logistice
Aceste standarde sunt utilizate deja de peste 1.100 de companii din 67 de țări — de la producători globali și transportatori la furnizori de securitate, operatori de parcări și agenții de aplicare a legii.
Completându-le, baza de date TIS oferă membrilor informații despre unde, când și cum se produc furturile, ce mod de operare folosesc grupările infracționale și ce categorii de marfă sunt cele mai vizate.









