Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza acuta de soferi profesionisti trebuie tratata ca o prioritate nationala

UNTRR semnaleaza criza acuta de soferi profesionisti cu care se confrunta transportatorii rutieri din Romania, cu impact negativ asupra competitivitatii acestui sector important al economiei nationale. In acest context, asociatia a solicitat autoritatilor romane si europene masuri urgente de atragere a tinerilor de la varsta de 18 ani in sectorul transporturilor, prin programe europene de formare vocationala ca soferi profesionisti. Una dintre aceste masuri este modificarea cadrului legal, care sa permita tinerilor sa devina soferi profesionisti de la 18 ani.
 

Deoarece actuala lipsa de soferi profesionisti ar putea fi cauzata si de legislatia romaneasca care stabileste varsta minima de 21 de ani pentru permisele de conducere de categoriile C si CE in conformitate cu prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere – pentru ca dupa absolvirea educatiei secundare (liceului), tinerii cu varste intre 18 si 21 de ani cauta alte oportunitati de angajare si nu isi mai schimba optiunile ulterior pentru a deveni soferi profesionisti. Comisia Europeana a raspuns UNTRR ca nu s-ar opune ca Romania sa aplice varsta minima de 18 ani precizata de Directiva 2003/59/CE referitoare la formarea soferilor profesionisti, prin derogare de la prevederile Directivei 2006/126/EC referitoare la permisele de conducere, asa cum procedeaza si alte State Membre, fapt intarit si de raspunsul primit de asociatia noastra din partea Parlamentului European – Comisia pentru Transport si Turism.
UNTRR a mai propus recunoasterea actualei crize a soferilor profesionisti ca fiind o prioritate nationala si alocarea de fonduri europene pentru cresterea angajarii in sectorul transporturilor rutiere din Romania, inclusiv prin programe de formare vocationala ca soferi profesionisti a tinerilor NEETs (Not in Education, Employment or Training) din mediul rural. O alta propunere se refera la infiintarea unei retele nationale de scoli vocationale specializate in furnizarea educatiei profesionale si competentelor tehnice de care tinerii au nevoie pentru a fi angajati ca soferi profesionisti.
Asigurarea cadrului legal pentru organizarea si finantarea unor programe europene de formare vocationala ca soferi profesionisti pentru tineri de la varsta de 18 ani ar putea oferi o solutie reala la actuala lipsa a soferilor profesionisti, raspunzand astfel atat nevoilor reale ale companiilor de transport rutier din Romania, cat si ale tinerilor romani in cautarea unui loc de munca bine platit.

Articole similare

Ad