Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza de semiconductori va schimba conceptul de livrare „just-in-time“

Criza de semiconductori a afectat, cu precădere, industria auto, dar ceea ce este mai important a subliniat faptul că lanțurile de aprovizionare din acest sector nu sunt compatibile întotdeauna cu cele din industria tehnologică.

În opinia lui Lars Reger, Chief Technology Office (CTO) în cadrul NXP, producător de microcipuri, industria auto se bazează foarte mult pe modelul de livrare „just-in-time“ pe tot parcursul lanțului de aprovizionare, însă semiconductorii nu sunt disponibili de pe raft ca marfă în așa fel încât să poată fi instalați imediat. „Producția de cipuri consumă mult timp, deoarece fabricarea unui cip complex implică sute de pași individuali, adesea în diferite fabrici din întreaga lume. În funcție de complexitatea componentei, durează în mod normal patru până la șase luni de la comandă până la livrare“.

Faptul că producția nu poate fi suplimentată într-un timp foarte scurt și nici nu este posibilă crearea de stocuri reprezintă punctele slabe pe care le are această industrie, iar Lars Reger crede că unele lucruri se vor schimba. De aceea, a spus acesta, sectorul auto va trebui să construiască un anumit nivel de stoc pentru produsele de volum și componentele principale și va trebui să renunțe la acest concept de livrare „just-in-time“ pentru a asigura rezerve strategice. „Estimez că un ciclu de producție în valoare de stoc ar fi un bun început“.

În același timp, mai spune specialistul NXP, pe viitor producătorii de automobile vor comunica direct cu producătorii de semiconductori despre eventualele planificări ale producției pe termen mediu și lung. „Există, de asemenea, inițiative politice în Europa, SUA și China pentru a face lanțul de aprovizionare mai independent și mai sigur“.

În România, criza de semiconductori a afectat inclusiv uzina Dacia de la Mioveni, care a fost nevoită să renunțe la producție în anumite zile din februarie. Potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România această criză s-ar putea prelungi în următoarele trei sau patru luni. Mai mult, de la sectorul auto problemele s-au extins și către producătorii de electrocasnice, care au anunțat recent că se află în imposibilitatea de a satisface cererea. Deficitul de cipuri, care a început la sfârşitul lunii decembrie, a fost cauzat de producătorii de automobile care au calculat greşit cererea, precum şi de vânzările în creştere de smartphone-uri şi laptopuri, alimentate de pandemie. Situaţia a forţat producătorii de automobile să reducă producţia, iar costurile pentru producătorii de telefoane inteligente au crescut și ele.

Articole similare

Ad