Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criza de șoferi revine în Olanda

Așa cum rezultă din analizele asociației olandeze de transport și logistică TLN, revenirea economiei după criza Covid-19 și creșterea volumelor de transport au făcut să revină rapid și criza de șoferi de camion.

În al doilea trimestru al anului, aproape un sfert dintre firmele de transport din această țară s-au confruntat cu lipsă de personal și, deși se așteaptă ca această situație să continue, ea poate avea totuși și efecte pozitive, conform analizei băncii ABN AMRO, deoarece vor putea crește tarifele. Cercetarea mai arată că managerii sunt optimiști în legătură cu competitivitatea lor, pentru prima dată după trei ani.

Criza de șoferi se pare că are și cauze structurale: din cauza zilelor lungi de muncă și a lipsei de spații suficiente de odihnă, această meserie nu mai este atractivă pentru tineri și vârsta medie a șoferilor profesioniști crește rapid. De aceea și este atât de important să fie atrași tineri și femei în domeniu, iar TLN colaborează de mai mulți ani cu STL, Institutul pentru Transport și Logistică, pentru a atrage personal nou și potrivit pentru această meserie.

Înainte de criza sanitară în fiecare an intrau în transport câteva mii de angajați, mai ales din industria de ospitalitate și de îngrijire a sănătății. În prezent angajatorii caută mai ales femei, pentru care s-a și organizat recent o Noapte a Doamnelor, unde au fost recrutate 70 de noi șoferițe, pentru care se pare că meseria de șofer de camion este mai atractivă în prezent decât altele, deoarece a devenit mai puțin solicitantă fizic datorită sistemelor de încărcare și descărcare ce pot fi operate cu două degete.

Dar în anii următori vor trebui recrutați tot mai mulți șoferi profesioniști.

Articole similare

Ad