Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Criză de șoferi și impas în negocierile salariale din Franța

Federația FNTL FO/UNCP a firmelor de transport și logistică din Franța a decis să nu încheie convenții prin care să plătească angajații din transport cu salariul minim orar pe economie, așa cum se întâmplă în prezent, iar sindicatul FO Transport critică lipsa de disponibilitate a angajatorilor de a negocia măriri salariale, dar și propunerea IRU de a se aduce migranți pentru a compensa lipsa de forță de muncă. În ceea ce privește guvernul Franței, singurul lucru pe care îl face deocamdată este să recomande negocierea unui nou acord, ca și în cazul reformei pensiilor. Or, acest lucru nu se poate câtă vreme nu se știe dacă vor exista fonduri, deoarece numai pentru această reformă a pensiilor ar fie nevoie de 305 milioane de euro.

Discuțiile au loc în contextul în care, și în Franța, analiza evoluției demografice a populației de șoferi de camion nu le dă deloc speranțe firmelor care caută să angajeze personal. Conform raportului pe 2020 al OPTL (Observatorul meseriilor și calificărilor din transport și logistică), în Franța erau la final de 2019 circa 300.000 de șoferi de camion, din care 3% femei, iar segmentul celor de 50-57 de ani era majoritar.

Rata de reînnoire (raportul dintre numărul de angajați de peste 50 de ani și numărul total de angajați), care reflectă pensionările ce vor avea loc, teoretic, în următori 12 ani, era de 36% la final de 2019, adică circa 110.000 de șoferi trebuie recrutați doar pentru a compensa plecările.

Iar rata succesiunii (raportul dintre salariații mai tineri de 30 de ani și cei de peste 50 de ani) se ridică la 0,36, mult mai mic decât în restul economiei, unde ajunge la 0,84.

Articole similare

Ad