Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu 30% mai mulți transportatori francezi în incapacitate de plată decât în 2023

Indicele Upply al tarifelor de transport rutier de marfă din Franța (baza 100: ianuarie 2017)

Transportatorii francezi au avut un final slab de 2024 și un început slab de 2025, după ce și între august și noiembrie 2024 climatul de afaceri se deteriorase mult, așa cum reiese dintr-o analiză Upply (Road transport: fairly stable traffic but morale is low). Apoi acest indicator a început să crească din nou, dar încă este cu mult sub media sa pe termen lung, iar pragul de 100 de puncte nu a mai fost atins din noiembrie 2022.

În ultimul trimestru din 2024 tarifele de transport au început să scadă în Franța, după ce în al treilea au crescut, mai ale cele spot, datorită organizării Jocurilor Olimpice. O ușoară creștere a mai fost observată pe măsură ce se apropiau sărbătorile de sfârșit de an, dar ea nu a durat mult și tarifele au scăzut din nou pe piața spot, în timp ce tarifele de transport pe bază de contract au crescut continuu după punctul minim din septembrie. Renegocierea anuală a făcut posibilă creșterea lor, deși nu întotdeauna cât să acopere toate creșterile de costuri.

Faptul că nu toate creșterile de costuri au fost incluse în tarife a dus la întârzieri de plăți în rândul firmelor de transport din Franța. Potrivit datelor de la Altarès, acestea au crescut cu 35,4% în trimestrul al patrulea al anului, după o creștere de 39,1% în al treilea și de 37,2% în primul semestru. Pentru întregul an, numărul companiilor de transport rutier din Franța care au intrat în incapacitate de plată a crescut cu aproape 30%.

Articole similare

Ad