Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Cu pasi exacti, pana la orchestrarea unui noi produs

Directia de dezvoltare a noilor modele de camion nu este influentata atat de viziunea inginerilor, cat de restrictiile continue impuse an de an de politicienii de la Bruxelles, impletite cu cerintele clientilor legate de functionalitate. Cum a iesit camionul Euro 6 si ce noi provocari ii asteapta pe producatorii de camioane si pe transportatori am aflat de la Ron Borsboom, directorul de dezvoltare DAF Trucks.
 

In cadrul Comisiei Europene exista in prezent o serie de proiecte si discutii care vizeaza in special imbunatatirea sigurantei, dimensiunilor si emisiilor ansamblurilor de autovehicule. Insa, dupa aparitia finala a unor astfel de norme, dezvoltarea unui nou produs poate sa dureze si cativa ani, ceea ce pune in dificultate producatorii. „Legislatia finala privind Euro 6 a fost publicata cu mai putin de un an inainte de a intra in vigoare. Ca atare, mare parte din strategia noastra s-a bazat pe ceea ce ar putea sa fie, asumandu-ne astfel un anumit risc“, a explicat Ron Borsboom.
Insa se stie ca „legislatorii din Bruxelles nu sunt asa de buni in alinierea si sincronizarea legislatiei, neexplicand exact ce anume se asteapta la introducerea unui produs nou, referitor la standardele de emisii si de siguranta“, asa cum a precizat directorul de dezvoltare din cadrul DAF, explicand ca siguranta este foarte importanta si, ca atare, controlul stabilitatii vehiculului (numit de unii ESP, de altii RSP) devine obligatoriu in viitorul apropiat. Apoi, ca si sistemul de franare de urgenta (ABA), si sistemul de avertizare a depasirii liniei de demarcatie a benzilor de mers devine obligatoriu din 2015. Deja toate aceste sisteme exista in dotarea camioanelor de azi, dar ca echipamente optionale.
Dar in prezent exista discutii si despre dimensiunile vehiculelor, in special despre lungimea si greutatea ansamblului. „CE este pregatita sa introduca noi masuri de crestere a aerodinamicitatii, dar si de protectie. Astfel, lungimea cabinei poate creste cu 80 cm sau poate putin mai mult. De asemenea, va fi permisa o greutate suplimentara a vehiculelor hibrid, care se pare ca vor avea un viitor interesant, putand genera economii de combustibil de 7%“, a spus Borsboom, completand: „exista discutii si despre investitiile pe care le-ar presupune o astfel de cabina, nu numai despre avantajele pe care le poate aduce”. Printre acestea, cea mai importanta este reducerea emisiilor, cu investitii minime.
De asemenea, mai ales in Europa, unul din subiectele aflate in dezbatere se refera la un nou sistem de masurare a zgomotelor, se pare mai realist decat cel folosit pana acum. „Emisia de zgomote permisa va fi cu 1 sau 2 dB mai mare decat in vechiul sistem de masurare. Pe de alta parte, producatorii cauta solutii de a reduce cat mai mult zgomotele“, a mai spus Ron Borsboom.

Orice sistem nou presupune o reconfigurare a ansamblului
Insa o problema de actualitate reiese din cerintele impuse de piata ce privesc imbunatatirea profitului prin reducerea costurilor (consum redus, …

Articole similare