Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cu placute lipite sau dezlipite, macar dovada montarii lor sa fie

Placutele privind masele si dimensiunile vehiculelor au devenit obligatorii de la inceputul acestui an, odata cu publicarea in Monitorul Oficial a ordinului MT nr. 1567/2013, iar Registrul Auto Roman nu mai poate face inspectia tehnica periodica a unui vehicul fara sa se monteze si placutele. Buna sau rea, legea este lege, astfel ca inspectorii ISCTR sunt nevoiti sa controleze in trafic si placutele. Lipsa acestora este considerata abatere grava si sanctionata in conformitate cu HG 69/2012.
 

Multi operatori de transport care si-au montat deja placutele au reclamat insa deteriorarea rapida a acestora sau chiar dezlipirea. Pentru cei care sunt in aceasta situatie este suficient sa poata dovedi prin chitanta, factura etc. ca le-au avut.
Tot prin acelasi ordin 1567 s-a stabilit si obligativitatea licentierii vehiculelor cu masa maxima autorizata cuprinsa intre 2,4 si 3,5 t si a celor de 8+1 locuri, iar soferii care le conduc vor avea nevoie de atestat profesional. Companiile care detin astfel de masini au obligativitatea de a se pune in ordine pana la 1 ianuarie 2015, dupa care vor fi pasibile de amenzi.
Problema este de reglementare a controlului si completare a actelor normative in vigoare, astfel incat ISCTR sa primeasca prerogative de control si asupra acestor categorii de vehicule. Ceea ce nu garanteaza insa eliminarea transporturilor ilegale si cel mai corect si cuprinzator ar fi fost probabil sa se faca referire la toate vehiculele care transporta marfa sau calatori contra cost.
Procedura de control in trafic va fi si mai transparenta pe viitor, intrucat fiecare inspector urmeaza sa primeasca propriul laptop in care sa introduca toate procesele verbale incheiate, iar aceste date vor fi comunicate in timp real la sediul central al ISCTR. De asemenea, orice alte probleme ar aparea in timpul controlului pot fi comunicate in timpi reali.
In functie de bugetul care va fi stabilit pentru anul acesta pentru ISCTR se va hotari daca vor mai fi angajati ispectori de trafic sau daca se vor mai achizitiona vehicule pentru suplimentarea flotei.
De cand cu ninsorile nu s-a mai cantarit in trafic. Este bine de stiut insa ca la ISCTR urmeaza sa fie demarata o campanie de instruire a inspectorilor cu ajutorul Institutului National de Metrologie, astfel incat sa nu mai poata fi invocata motivatia ca acestia nu au stiut sa foloseasca aparatura de cantarire si control. Inspectorii vor primi si un certificat de atestare a capacitatii lor de a verifica amplasarea cantarului.

Articole similare

Ad