Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum contribuie guvernele la supravietuirea transportului rutier de pasageri?

Ca urmare a pandemiei Covid-19, transportul ocazional cu autocarul a scazut cu aproape 100% la nivelul Uniunii Europene, transporturile regulate pe distante lungi s-au redus cu 95%, iar cele pe distante scurte (sub-urbane sau – in cazul Romaniei – judetene) lucreaza la mai putin de 40% din capacitate. In unele tari, din cauza restrictiilor de circulatie impuse de autoritati, transportul urban si suburban s-au inchis complet, la fel si cel scolar. Lucrurile nu stau mai bine nici in afara continentului nostru. In cadrul Webinarului Busworld, organizat la jumatatea lui aprilie, specialisti de pe 3 continente – Europa, America de Nord si Asia – au discutat despre modul in care Covid-19 afecteaza transporturile si despre masurile care trebuie luate de autoritati pentru a asigura supravietuirea acestui sector de activitate.
 
In fata extinderii pandemiei de coronavirus in Europa, statele membre au avut reactii diferite, impunand restrictii mai mari sau mai mici. Si toate si-au pus amprenta serios asupra transportului de calatori. Impactul negativ nu trebuie evaluat insa doar in sensul scaderii drastice a incasarilor, ci si dintr-o perspectiva economica mai larga, prin consecintele directe asupra trimiterii in somaj a angajatilor din acest sector si din celelalte industrii interconectate cu transporturile, a aratat Anna Grönlund, vicepresedintele Federatiei Suedeze de Transport Pasageri si vicepresedinte al Uniunii Rutiere Internationale (IRU).

Articole similare