Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum sa dai cu spatele

Este usor sa te ingrijorezi cand conduci un tren rutier si dai cu spatele, din cauza multiplelor puncte de articulatie, dar exista o regula de aur pe care trebuie sa o urmezi: de fiecare data cand adaugi un punct de articulatie schimbi modul in care invarti de volan.
La B-double (cu doua puncte de articulatie): daca vrei ca semiremorca sa mearga la dreapta, mana dreapta e in jos si invers.
La B-triple (cu trei puncte de articulatie): daca vrei ca semiremorca sa mearga spre dreapta, mana stanga e jos si invers.
La BAAB quad (cu cinci puncte de articulatie) – atasarea unui dolly aduce doua noi puncte de ­articulatie. Deci, la fel ca la B-triple, daca vrei ca semiremorca sa o ia la dreapta, mana stanga e sus si invers.

Am mers cu spatele cu ansamblul de 52 m lungime si pot confirma faptul ca sistemul functioneaza – cativa metri! Pentru mai mult de atat incepe sa mearga prost. „Nu multi soferi de trenuri rutiere pot merge cu spatele“, spune Manton, si asta ne face sa ne simtim mai bine. „Problema este la dolly, care este dificil de controlat. Sfatul meu este sa faci tot posibilul sa nu ajungi deloc in situatia de a merge cu spatele.“

Articole similare