Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cuplu neintrerupt pentru viteza, confort si putere sporite

Volvo Trucks a lansat luna trecuta noua cutie de viteza cu dublu ambreiaj, ideala pentru cei pentru care o scurtare a programului de lucru al soferului cu numai 30 de minute poate insemna o crestere importanta a productivitatii, cat si pentru cei care au de transportat greutati mari (pana la 60 t), adeseori pe drumuri cu dealuri si vai repetate. Tocmai de aceea, I-Shift Dual Clutch este disponibil pe Volvo FH cu motoare Euro 6 D13 de 460, 500 si 540 CP. Aceasta este prima transmisie de pe piata cu sistem de ambreiaj dublu pentru vehiculele de mare tonaj, care reuseste sa schimbe automat treptele de viteza fara nicio intrerupere a cuplului motor, ceea ce face foarte confortabila urcarea unui deal abrupt cu camionul incarcat la capacitate.
 

Noua transmisie creste greutatea proprie a camionului cu circa 100 kg, fara a avea vreo influenta asupra consumului de combustibil care se mentine la nivelul unui vehicul echipat cu I-Shift. Am testat silentiozitatea, manevrabilitatea si confortul adus de dublul ambreiaj, mai ales in combinatie cu directia dinamica pe drumurile solicitante din Andaluzia.

Volvo Trucks continua sa ofere clientilor interesati sisteme care inglobeaza tehnologie de varf pentru cresterea confortului si performantei in operare. Dupa I-See, Dynafleet sau directia dinamica, cutia de viteze I-Shift cu dublu ambreiaj duce condusul unui camion supraincarcat pe drumuri cu relief muntos la un alt nivel. Daca pana acum astfel de clienti erau nevoiti sa schimbe treptele de viteza manual sau automat (in modul Power) la o turatie mai mare decat cea din zona “verde” (950-1400 rpm), caz in care se obtinea o performanta ridicata, dar cu un consum de combustibil pe masura, introducerea ambreiajului dublu face ca pierderile de putere intre schimburile de treapta de viteza sa fie absolut nule, in conditiile mentinerii acului turometrului in zona verde si, implicit, a mentinerii consumului de combustibil ca in cazul schimbului de viteze cu o cutie cu un singur ambreiaj.
I-Shift Dual Clutch poate fi descris ca doua cutii de viteze interconectate. In timp ce una dintre treptele de viteze este activa intr-o cutie de viteze, urmatoarea treapta este deja preselectata in cealalta cutie de viteze. In timpul schimbarii vitezelor, ambreiajul conectat la prima cutie de viteze este decuplat in acelasi moment in care este cuplat cel de-al doilea ambreiaj, astfel incat treptele de viteza sunt schimbate fara intreruperi ale transmisiei fortei de tractiune catre rotile motoare.
Ca si constructie, I-Shift Dual Clutch se bazeaza pe transmisia traditionala I-Shift. Utilizeaza aceeasi carcasa pentru cutia de viteze, extinsa cu circa 12 cm pentru a se potrivi pentru noul model. Interfata la sofer este aproximativ la fel cu I-Shift standard, ceea ce inseamna ca inca se poate folosi modul manual sau cel automat la fel ca la I-Shift conventional. Cu toate acestea, este o transmisie complet noua, avand o multime de componente noi.

Articole similare