Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cursele interne schiopateaza si la cereale

Indiferent ca avem un sezon agricol imbelsugat, cu productii record de cereale, sau unul marcat de seceta, ca cel de anul acesta, volumele carausilor specializati pe transport de cereale sunt afectate numai in masura in care fac curse interne. Altfel, cei care lucreaza pe international beneficiaza de volume in crestere, adesea masinile proprii nefiind suficiente pentru a raspunde tuturor comenzilor.
 

Iar asta pentru ca nu sunt afectati nici de preluarea unei cote locale din ce in ce mai mari de catre CFR Marfa, nici de aparitia pe piata a masinilor cumparate de fermieri, pentru utilizare in scopuri proprii, pe fonduri europene si cu subventii la motorina ce le permit ofertarea curselor la pret de dumping.

Potrivit MADR, anul acesta productia de grau a fost de 7.519.249 t, in crestere fata de 2014 (7.458.000 t), in vreme ce productia de orz si orzoaica, dar si de ovaz, a fost mai mica decat anul trecut (1.583.729 t, comparativ cu 1.666.000 t, respectiv 269.589 t, comparativ cu 369.000 t). „Productia de grau depaseste necesarul de consum al Romaniei si asigura un excedent pentru operatiuni comerciale intracomunitare sau cu state terte“, ne asigura reprezentantii MADR, mentionand ca anul acesta, pana in mai, fusesera exportate 1.229.600 t de grau, in valoare de 257.100 de euro, si importate 141.700 t, in valoare de 26.600 de euro.
La 19 august 2015, pretul mediu la graul pentru panificatie, pe pietele reprezentative, a fost de 697 lei/t, in usoara crestere fata de aceeasi perioada a lui 2014 (639 lei/t).
Anul acesta productia a fost afectata de seceta, iar despagubirea agricultorilor are in vedere masuri precum reducerea impozitelor datorate pe baza normei de venit proportional cu pierderile suferite, in cazul in care au fost afectate peste 30% din suprafetele destinate productiei, sau de informare UE privind acordarea unei scheme de ajutor de stat pentru compensarea efectelor secetei. In plus, fermierii sunt incurajati in continuare sa cultive culturi de camp, prin diverse forme de sprijin financiar, precum schemele de plati directe, ajutoarele nationale tranzitorii sau ajutorul de stat pentru pentru motorina utilizata in agricultura.

CFR Marfa a transportat cu 43% mai multe cereale in primul semestru
Potrivit datelor furnizate de SNTFM CFR Marfa, in primul semestru al anului in curs compania a transportat circa 464.000 t de cereale, in crestere cu 43% fata de perioada similara a lui 2014. In acest interval, aproape toata cantitatea transportata a avut ca destinatie statiile din Portul Constanta si Agigea Nord (circa 364.000 t), restul fiind destinat statiilor Buzau Sud, Stamora Moravita, Bucuresti Sud si Banu Maracine. De asemenea, au fost organizate exporturi in principal catre Italia, Austria si Germania, dar si importuri (tranzit), preponderent din Ungaria catre Portul Constanta. Principalii clienti pentru acest tip de transport sunt producatorii agricoli, dar si casele de expeditie, intre care Agricover Buzau, Rofersped, Aries Logistic, …

Articole similare