Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dacia are priza la europeni, dar nu si pe piata interna

Desi exceleaza la exporturi, cu 80.000 de unitati livrate in afara tarii in primul trimestru al anului, Dacia intampina probleme pe piata autohtona, unde volumele comercializate au scazut semnificativ in primele luni din 2010 fata de perioada similara din 2009.  In acelasi timp, Ford viseaza la potentialul maxim al Romaniei, de jumatate de milion de unitati livrate anual, care ar putea fi atins in 2018, potrivit lui Paul Flanagan, managing director Ford Romania.
 
Principala destinatie a exporturilor Dacia este Franta, spre deosebire de anul trecut, cand Germania, datorita programului de innoire a parcului auto, a fost cel mai important client.
 

Astfel, Dacia a livrat in primul trimestru al acestui an 33.014 vehicule in Franta, 9.859 de unitati in Italia si 7.220 in Germania. Acestea sunt, de fapt, si statele care au inregistrat cele mai multe inmatriculari de autovehicule noi in primele doua luni ale anului, conform unei statistici a Asociatiei Europene a Producatorilor de Masini. Alte destinatii importante pentru exporturile Dacia au fost Algeria, cu 6.237 de masini, Spania si Maroc, cu 4.565, respectiv 4.172 unitati. Potrivit datelor prezentate de directorul general Dacia, Jerome Olive, in cadrul conferintei Mediafax talks about Auto Industry, livrarile de vehicule autohtone au scazut in primele doua luni ale acestui an cu 56% comparativ cu acelasi interval din 2009, la doar 1.740 de unitati, fata de 3.947 anul trecut. In acelasi timp, in lunile ianuarie si februarie din acest an au fost comercializate 12.243 de masini din import. Jerome Olive a aratat ca problema Daciei este chiar piata de origine. „Faptul ca nu vindem atat de mult in Romania este punctul nostru slab, pentru ca niciun mare constructor nu s-a dezvoltat fara ajutorul pietei locale“, a declarat directorul Dacia.
Pe de alta parte, directorul Ford Romania estimeaza ca piata auto din tara noastra va atinge nivelul de 500.000 de unitati livrate/an in 2018. „Acesta este potentialul maxim estimat al Romaniei . Noi ne asteptam ca acest nivel sa fie atins in 2018, dar poate fi si 2016 sau 2020“, a spus Paul Flanagan, care a adaugat ca in prezent exista doar 249 de vehicule la 1.000 de locuitori. Incepand cu luna august, Ford Romania va prelua de la Romcar importurile marcii, si tot atunci va si vinde primele masini fabricate la Craiova. Potrivit reprezentantului Ford, producatorul este in discutii cu patru noi dealeri, dorind sa isi extinda acoperirea in sapte orase – Botosani, Calarasi, Giurgiu, Slobozia, Tulcea, Vaslui si Zalau.

25.000 de Dacii prin programul Rabla in 2010
Dacia estimeaza ca va vinde 25.000 de automobile prin programul de reinnoire a parcului auto in acest an, iar 10% din ele vor fi modelul Duster, care, in prezent, reprezinta o treime din productia totala.
„Conditiile de productie de la Dacia nu pot fi modificate pana la sfarsitul anului si estimez ca vor fi produse un pic peste 300.000 de masini, la fel ca anul trecut. Suntem mai prudenti in legatura cu previziunile pentru a doua parte a anului, deoarece in majoritatea statelor europene programele gen Rabla vor inceta“, a spus directorul Dacia, care a adaugat ca productia de Duster se va modifica in functie de evolutia cererii. In total, grupul Renault a investit in tara noastra aproximativ 1,5 miliarde de euro pana la sfarsitul lui 2009, numai SUV-ul autohton inghitind 73 de milioane de euro pentru proiectare si industrializare.

Romania ar putea avea al treilea producator auto
„Romania are potential, din toate de punctele de vedere, pentru a atrage inca un producator de automobile, al treilea, si chiar sunt perspective si semnale in acest sens“, a declarat presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania, Constantin Stroe. Acesta a adaugat ca intrarea pe piata din tara noastra a unui nou producator nu va periclita pozitia ocupata de Dacia si a dat drept exemplu prezenta Ford, care „dimpotriva, stimuleaza industria auto locala“. Desi nu a oferit mai multe detalii, presedintele ACAROM a lasat totusi sa se inteleaga ca acesta ar putea proveni din Asia, in special China si India pregatindu-se de mari investitii in domeniul auto in UE.   

Articole similare