Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Daimler, acționat din nou în instanță în Cartelul Camioanelor

Ca urmare a implicării sale în așa-numitul cartel al camioanelor, Daimler se confruntă în continuare cu alte cereri de despăgubire de milioane de euro. Asociația Transportatorilor Internaționali de Marfă (Elvis) solicită circa 160 de milioane de euro, inclusiv dobânzi, la tribunalul regional din Stuttgart, potrivit declarației avocatului Moritz Lorenz, de la firma berlineză Arnecke Sibeth Dabelstein care reprezintă Elvis. Procesul a fost inițial depus la sfârșitul lui 2019, însă suma specifică a fost cuantificată recent retrospectiv. Acum instanța a confirmat primirea, însă Daimler reclamă în continuare că cererile sunt nefondate.

În 2016, Comisia UE a impus amenzi de cartel în valoare totală de aproape trei miliarde de euro împotriva Daimler, Iveco, DAF și Volvo / Renault, din cauza prețurilor listate. În calitate de martor cheie, MAN nu a trebuit să plătească nimic. Scania a primit ulterior o amendă de aproximativ 900 de milioane de euro. Cu toate acestea, Comisia a lăsat deschisă problema daunelor suferite de cumpărători, iar în ultimii ani apar tot mai multe proceduri în instanțele germane.

Acesta este cel de-al doilea proces al Asociației Elvis împotriva Daimler. În 2017, Elvis depusese cereri de despăgubire pentru aproximativ 176 de milioane de euro, pentru perioada 1997-2011, aspect care încă nu a fost negociat. Procesul actual (Ref. 30 O 435/19) vizează momentul după descoperire și, potrivit instanței, include și achizițiile de camioane efectuate în Elveția (peste 10.000 de vehicule), arată www.verkehrsrundschau.de.

Daimler a spus că va examina cu atenție procesul și va lua o poziție fermă împotriva pretențiilor nejustificate. “Clienții noștri nu au suferit nicio pagubă”, a spus un purtător de cuvânt. Daimler vede o confirmare a punctului său de vedere în hotărârea BGH conform căreia fiecare reclamant trebuie să dovedească daune specifice în fiecare caz individual.

Reclamantul în ambele cazuri Elvis este Themis Schaden GmbH, o filială a asociației fondată special în acest scop, căreia reclamanții și-au atribuit creanțele. Anul trecut, Curtea Regională din München a considerat inadmisibilă o construcție similară într-un alt caz și a respins de departe cea mai mare cerere de despăgubire împotriva cartelului camionului (867 milioane de euro). Reclamanții au făcut recurs împotriva acestui fapt.

Articole similare

Ad