Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Daimler Truck AG şi Volvo Group joacă cartea hidrogenului

Daimler Truck AG și Volvo Group şi-au unit forţele în vederea atingerii obiectivelor asumate prin Acordul Verde European („Green Deal”), care prevede reducerea emisiilor de carbon cu 50% până în 2030 comparativ cu nivelul din 1990 şi respectiv cu 90%, până în 2050. Cei doi mari producători de camioane vor colabora în dezvoltarea sistemului Cellcentric de celule de hidrogen (H2), care va putea fi instalat pe vehiculele cu sisteme de propulsie electrică, drept o sursă adiţională de energie.

Producţia de serie a Cellcentric este planificată să înceapă în 2025 şi va fi una dintre cele mai mari de acest gen din Europa. Pentru a accelera lansarea celulelor de combustibil pe bază de hidrogen, cei doi constructori solicită un cadru armonizat al politicii europene privind hidrogenul, pentru a sprijini tehnologia în a deveni o soluție comercială viabilă.

Joint-venture-ul – care se bazează pe decenii de expertiză atât din partea Daimler Truck AG, cât şi Volvo Group – va dezvolta, produce și comercializa sisteme de celule de combustibil pentru transportul pe distanțe lungi, dar și pentru alte aplicații.

Martin Daum, CEO Daimler Truck AG şi Martin Lundstedt, CEO Volvo Group, au explicat în cadrul unei conferinţe de presă comune, faptul că vehiculele comerciale grele cu zero emisii vor avea atât baterii, cât şi sistem de producere a energiei din celule de H2, ultimul asigurând autonomia necesară pentru acest tip de aplicaţii. Energia stocată în baterii este fezabilă pentru transportul pe distanţe scurte şi/sau pentru sarcini uşoare, însă pentru sarcini grele și distanțe mai mari se impune producerea energiei electrice la bord, din celule de H2.

Camioanele electrice cu celule de combustibil cu H2 vor fi esențiale pentru a permite transportul neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon (CO2) în viitor.

Pentru a asigura succesul trecerii la un transport neutru din punct de vedere a emisiilor poluante, dezvoltarea infrastructurii de alimentare cu H2 trebuie să meargă mână în mână cu progresul tehnologic. În acest sens, trebuie să existe o mai mare cooperare între factorii de decizie politică și a guvernelor din întreaga lume.

Constructorii europeni de camioane solicită înființarea, până în 2025, a aproximativ 300 de stații performante de alimentare cu hidrogen, iar până în 2030 numărul acestora să ajungă la aproximativ 1.000. Comisarul european Adina Vălean a confirmat, printr-un mesaj video difuzat în cadrul conferinţei, faptul că finanţarea reţelei de staţii de alimentare cu H2 este un obiectiv asumat al Comisiei Europene.

Întrucât camioanele neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 sunt în prezent semnificativ mai scumpe decât vehiculele convenționale, este necesar un cadru politic pentru a asigura cererea și accesibilitatea.

Potrivit Daimler Truck AG și Volvo Group, aceasta ar trebui să includă stimulente pentru tehnologiile neutre, dar și un sistem de impozitare bazat pe emisiile de carbon, care să descurajeze utilizarea vehiculelor cu sistem de propulsie prin ardere internă.

Mai multe detalii despre producţia Cellcentric, inclusiv cu privire la locație, vor fi dezvăluite pe parcursul anului viitor. Ca un pas semnificativ spre producția de serie, pregătirile pentru producția de pre-serie au loc la o fabrică nouă din Esslingen, Germania. Obiectivul Daimler Truck AG și Volvo Group este să înceapă testele camioanelor dotate cu sisteme de celule de combustibil în aproximativ 3 ani, iar producția de serie a acestora să fie demarată în a doua jumătate a acestui deceniu. Dezvoltarea noilor modele de camioane se va face independent de către fiecare constructor, deoarece ambele companii rămân concurente în toate gamele de vehicule și produse, în special în ceea ce priveşte soluțiile de integrare a celulelor de combustibil.

Articole similare

Ad