Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

DB Schenker pune în funcțiune primele zece din cele 150 de MAN eTrucks

Pe 29 ianuarie 2025, DB Schenker, unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii logistice și lider european în transportul terestru, a primit primele zece camioane electrice MAN destinate transportului pe distanțe lungi. Vehiculele, livrate direct de la fabrica MAN Truck & Bus din München, vor fi integrate în flota companiei pentru a susține obiectivele sale de sustenabilitate și eficiență operațională.

Ceremonia de predare a avut loc în prezența lui Friedrich Baumann, membru al consiliului de administrație pentru vânzări și soluții pentru clienți la MAN Truck & Bus, și a lui Cyrille Bonjean, vicepreședinte executiv pentru transport terestru la DB Schenker în Europa. Imediat după eveniment, șoferii desemnați au transferat noile camioane electrice la locațiile DB Schenker din Germania, unde vor începe să opereze pe rute de transport pe distanțe lungi.

Vehiculele livrate sunt tractoare cu semiremorcă MAN eTGX Ultra, proiectate special pentru cerințele de volum mare de încărcare. Acestea permit utilizarea mega-remorcilor cu o înălțime interioară de trei metri, optimizând astfel capacitatea de transport și eficiența logistică. Integrarea camioanelor electrice în flota DB Schenker marchează un pas important în direcția decarbonizării transportului rutier de marfă și alinierea la obiectivele de reducere a emisiilor de carbon din industrie.

Aceste remorci sunt utilizate de ani de zile în special în segmentul auto, dar și în alte domenii cu cerințe ridicate privind spațiul de încărcare. Volumul mare de încărcare contribuie la un transport mai ecologic și, în combinație cu MAN eTGX Ulra Low Liner complet electric, la reducerea durabilă a emisiilor de CO2. DB Schenker și MAN au convenit printr-o scrisoare de intenție (LOI) 2023 că 100 de camioane electrice vor fi adăugate la flotă până în 2026.

În timpul predării primului MAN eTGX, cele două companii au semnat, de asemenea, o altă scrisoare de intenție pentru livrarea a 50 de MAN eTGL. Camionul complet electric de 12 tone pentru transportul urban de marfă poate fi comandat începând cu aprilie 2025 și este destinat să completeze flota electrică a DB Schenker în logistica de distribuție.

DB Schenker urmărește de mulți ani o strategie consecventă de sustenabilitate. Pe lângă trecerea continuă la sisteme de propulsie alternative, aceasta include și o creștere permanentă a eficienței în logistică.

MAN eTruck: Inovația tehnologică este cheia

Autocamionul eTruck MAN eTGX Ultra Low Liner este un pionier în clasa sa: cu o înălțime a semiremorcii de numai 950 mm, un ampatament foarte scurt de 3,75 m și totuși o capacitate maximă a bateriei, acesta oferă o autonomie de aproximativ 500 km. Acest lucru o face perfectă pentru aplicațiile în care volumul maxim de încărcare de până la trei metri înălțime interioară este crucial. Datorită conceptului său modular de baterie, cu posibilitatea de a alege între patru, cinci sau șase pachete de baterii și niveluri de putere de 449 și 544 CP, acesta poate fi adaptat în mod optim la orice sarcină de transport. În plus față de tehnologia standard de încărcare CCS (până la 375 kW), acesta poate fi comandat și cu noul standard MCS cu o putere de încărcare de până la un megawatt, care permite o încărcare intermediară și mai rapidă în timpul pauzei șoferului de la condus. În plus față de MAN eTGX și eTGS pentru sarcini de transport grele, MAN eTGL completează portofoliul de camioane electrice MAN pentru transportul de distribuție ușoară. Cu o autonomie de până la 235 km, încărcare rapidă în aproximativ 30 de minute și o sarcină utilă de până la 6.600 kg, în funcție de caroserie, acesta oferă combinația ideală pentru un transport silențios și fără emisii locale de CO2 în logistica urbană a mărfurilor.

Găsirea soluției eMobility potrivită cu consiliere la 360 de grade

Companiile de transport beneficiază, de asemenea, de consultanța eMobility la 360 de grade oferită de MAN atunci când trec la electromobilitate: consultanța privind trecerea la electromobilitate include analize specifice clientului privind implementarea vehiculelor și cerințele privind infrastructura de încărcare. Gama de servicii MAN include, de asemenea, furnizarea infrastructurii de încărcare prin parteneriate cu furnizorii de infrastructură de încărcare. În plus, la fel ca în cazul camioanelor cu propulsie convențională, contractele de service și soluțiile de finanțare special adaptate mobilității electrice, precum și numeroase servicii digitale sunt disponibile pentru utilizarea noilor lei electrici. Printre acestea se numără MAN eReadyCheck, pe care clienții îl pot utiliza pentru a verifica modul în care rutele lor de livrare pot fi conduse exclusiv electric, precum și serviciul de încărcare MAN Charge & Go, inclusiv cardul de încărcare, care permite planificarea și facturarea simplă și consolidată a încărcării pentru rutele internaționale.

Pregătit pentru eTruck cu MAN ProfiDrive

„Noi formăm viitorul” este promisiunea mărcii MAN ProfiDrive, departamentul propriu al MAN pentru formarea șoferilor, calificarea profesională a șoferilor și pregătirea specială în industrie. Cursurile de formare pentru vehiculele electrice sunt din ce în ce mai solicitate de către clienți. Acest lucru se datorează faptului că electromobilitatea nu numai că necesită cunoștințe cu privire la manipularea în siguranță a tehnologiei de înaltă tensiune, dar schimbă în mod semnificativ și sarcina de conducere. În timp ce în cazul motoarelor diesel, frânarea este evitată pe cât posibil prin adoptarea unui stil de conducere fluid și anticipativ pentru a economisi combustibil, acum se aplică o regulă diferită: decelerarea cu pedala de accelerație este o necesitate pentru a recupera energia prin recuperare. Învățarea acestor reguli și punerea lor în practică fac parte din trainingul de predare pe care MAN ProfiDrive îl oferă tuturor șoferilor și managerilor de flotă care trec la electromobilitate, la fel ca și DB Schenker.

Grupul TIP: Flexibilitate prin închiriere

Primele zece MAN eTGX sunt implementate la DB Schenker de către TIP Group, una dintre cele mai importante companii de închiriere de vehicule comerciale independente de producător și furnizori de servicii pentru industria de transport și logistică. Prin furnizarea de MAN eTrucks, TIP permite companiilor precum DB Schenker să reacționeze flexibil și rapid la cerințele în creștere ale logisticii durabile. Compania este angajată activ pentru un viitor mai durabil în industria logistică. Prin concentrarea sa pe închirierea de vehicule cu emisii zero, TIP aduce o contribuție importantă la introducerea soluțiilor cu emisii zero. Această abordare inovatoare nu numai că sprijină decarbonizarea industriei, dar, de asemenea, conduce în mod consecvent la transformarea către o logistică mai ecologică.

Primele zece MAN eTrucks pentru DB Schenker sunt finanțate de Ministerul Federal pentru Digital și Transport în cadrul directivei privind promovarea vehiculelor comerciale ușoare și grele cu sisteme de propulsie alternative și ecologice și a infrastructurii asociate de realimentare și încărcare (KsNI). Ghidul de finanțare este coordonat de NOW GmbH, iar cererile sunt aprobate de Oficiul federal pentru logistică și mobilitate.

Articole similare

Ad