Comunitatea portuară din Bruxelles a putut din nou să concluzioneze, în cadrul unui simpozion care a avut loc recent, că firmele de logistică trebuie să folosească tot mai multe camioane pentru a realiza exact aceeași muncă din trecut, așa cum atrage atenția federația transportatorilor belgieni FEBETRA. O companie care a lucrat în zona portuară timp de 118 ani a fost atât de afectată de măsurile guvernării de la Bruxelles, încât mutarea din capitală pare o opțiune tot mai atractivă.
Asta deși, de mulți ani, trio-ul ministerial de la Bruxelles responsabil pentru mobilitate, port și tranziție economică declară cu fermitate că viitorul aparține transportului pe apă. Idee corectă, în opinia federației, dar numai în condițiile în care camioanele pot ajunge ușor în porturi – deoarece un transport first și last mile fără camioane nu este posibil.
Câtă vreme accesul ușor la porturi, vital pentru economia belgiană, nu este posibil, companiile de logistică din țară consideră că este tot mai greu, de la un an la altul, să-și desfășoare activitatea.
În opinia reprezentanților FEBETRA, politicile guvernului, fie cele fiscale, fie cele de mobilitate, par să alunge companiile din Bruxelles, deoarece în patru ani impozitul pe spațiile de birouri a crescut cu 150%, iar drumurile abia sunt întreținute. De exemplu, Monnoyerkaai, extrem de important pentru accesul camioanelor, a fost închis aproape doi ani și se pare că nici acum nu există fonduri pentru reparațiile necesare, iar proiectul Parkway a cauzat multe probleme în trafic. Și acestea nu mai sunt excepții, ci cazuri întâlnite tot mai des, ceea ce face ca mediul de afaceri să vadă tot mai clar lucrurile așa cum sunt și să se simtă hărțuit de instituțiile statului.
**Sursă foto: Port of Brussels












