Gheorghe Axinte, sofer angajat la Dedeman SRL, este castigatorul competitiei Optifuel Challenge, organizate de Renault Trucks Romania pe 21 septembrie la Sibiu. Intrecerea s-a dat intre 22 de soferi profesionisti angajati in mare parte ai firmelor de transport cu cele mai mari parcuri auto din Romania si a vizat obtinerea celui mai mic consum de combustibil pe un traseu de 37 km, care a cuprins atat portiuni de autostrada (soseaua de centura a Sibiului), cat si drum regional, cu multe curbe si conditii de deal si vale, care sa poata face departajarea intre concurenti.
Gheorghe Axinte, de 35 de ani, a obtinut un consum de 28,2 litri la 100 km, devansandu-i pe Valeria Iova, de la Dumagas Transport (locul al doilea), care a inregistrat un consum de 31,6 l la 100 km, si Sandu Ionut, de la Com Divers Auto Ro, clasat al treilea, cu un consum de 33,8 l la 100 km.
Castigatorul competitiei Renault Trucks Optifuel Challenge va reprezenta Romania in finala europeana care se va desfasura la Sevilia, la finalul lunii octombrie, la care premiile constau intr-un Renault Twizy pentru sofer, respectiv un camion Renault Premium cu toate cheltuielile incluse pentru o perioada de un an pentru compania de transport la care acesta lucreaza.
Competitorii au avut la dispozitie doua camioane Premium Route Optifuel de 430 CP identic construite, care au fost cuplate la doua semiremorci Krone cu prelata, incarcate cu 19,2 t de marfa.
„Competitia a fost foarte stransa, toti concurentii fiind bine pregatiti. Trebuie sa recunosc ca m-a ajutat foarte mult cursul de conducere economica pe care l-am urmat anul trecut cu Marius Teodorescu. Traseul nu a fost dificil, dar am avut emotii. Dezavantajul meu a fost cutia automata cu care a fost echipat camionul de concurs, pentru ca eu nu am mai condus camion cu cutie automata”, a declarat Gheorghe Axinte.
Avantajul, in schimb, este ca Axinte conduce de trei ani numai camioane Renault Trucks si numai pe intern. Desi ceilalti soferi au glumit pe seama consumului mic inregistrat de castigator, spunand ca ceilalti colegi nu-l vor primi foarte „prieteneste” dupa concurs, Gheorghe ii contrazice, declarandu-ne ca toti colegii s-au bucurat pentru rezultat, cu atat mai mult cu cat conducerea economica este o preocupare pentru toti soferii Dedeman.
Pe de alta parte, soferul castigator admite ca „acest consum a fost unul pentru concurs, pentru ca, sincer, in viata de zi cu zi este foarte greu de realizat un asemenea consum. Pentru ca un camion sa fie rentabil pentru compania de transport, acesta trebuie sa aiba un rulaj mare, lucru care nu se poate realiza mergand la consum. 28,2 l/100 km este un consum ideal si nu poate fi atins pe orice drum si cu orice masina. Eu de trei ani conduc un Renault Premium cu cutie manuala, dar consumul inregistrat in mod obisnuit este mult mai mare decat cel pe care l-am avut la concurs, cu cutie automata. Asta e, tehnologia avansata isi spune cuvantul. Pentru Sevilia ma simt pregatit, dar sper sa-mi pot stapani …