Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Deficitul de forță de muncă împiedică tarifele să scadă și mai mult

Printre cele cinci tendințe care s-au manifestat în 2022 – considerat anul de sfârșit al ciclului de redresare economică de după pandemia de Covid-19 – pe piața transportului și a lanțurilor de aprovizionare, Upply menționează, alături de scăderea economică și de inflație, scăderea tarifelor, mai ales la transport maritim containerizat.

În prima parte a anului acestea au crescut, ca urmare a creșterii costurilor și congestiei de pe lanțul de aprovizionare, dar în ultimul trimestru din 2022 consumul a început să scadă, depozitele au stocuri mari, deci cererea de transport este tot mai mică și prețul urmează această tendință.

Tarifele de transport maritim containerizat pe coridoarele principale Asia-Europa și Transpacific sunt deja mai mici decât la început de 2022 și OECD estimează că impactul costurilor de transport asupra inflației a atins un nivel maxim în trimestrul al treilea din 2021 și a scăzut la doar 0,18% în trimestrul al treilea din 2022 și la zero la jumătatea lui noiembrie 2022.

Situația este puțin diferită la transport rutier: în 2022, tarifele din Europa au crescut mult, mai ales din cauza scumpirii combustibililor, dar la final de 2022 și această industrie a suferit din cauza încetinirii cererii și tarifele încep și ele să scadă. Totuși, deficitul de forță de muncă face să existe încă probleme legate de aprovizionare și prețurile de transport să nu scadă și mai mult.

Articole similare

Ad