Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Deputatii europeni solicita eliminarea dumpingului social in transportul rutier

Pe 18 mai, Parlamentul European a aprobat o rezolutie de stopare a dumpingului social in sectorul rutier, anuntandu-si astfel pozitia in ce priveste propunerile legislative ale Pachetului de mobilitate pe care Comisia Europeana il va prezenta la 31 mai.
Deputatii declara ca libertatea de a presta servicii de transport in intreaga UE nu ar trebui sa justifice incalcarea drepturilor fundamentale ale lucratorilor sau sa slabeasca legislatia existenta privind conditiile de munca, respectiv timpii de odihna sau salariul minim.
 

Acestia au cerut CE sa clarifice normele privind cabotajul si sa elimine asa-numitele companii de tip „cutie postala“, respectiv filiale ale unor companii din Vest inregistrate in statele mai sarace ale UE, unde, de fapt, nu presteaza activitati economice. Euro-deputatii sustin ca acestea reprezinta o concurenta neloiala fata de companiile dintarile in care exista un nivel ridicat de protectie sociala.
Ei au mai declarat ca CE ar trebui sa clarifice modul in care se aplica directiva
privind lucratorii detasati intr-o altatara pentru o perioada limitata, pe cand firmele transport considera dificila aplicarea actualelor reguli pentru personalul lor, care este foarte mobil si poate lucra in mai multetari intr-o singura zi.
Rezolutia, propusa de Comisia de Transport a PE, a fost adoptata imediat, europarlamentarul francez Karima Delli, presedinte al Comisiei, declarand dupa vot ca „dumpingul social nu numai ca dauneaza conditiilor de munca pentru cei din sector, ci reprezinta un risc si pentru Proiectul European“.
Intr-o declaratie scrisa, Elisabeth Morin-Chartier, co-raportor la revizuirea directivei privind lucratorii detasati, afirma ca dreapta franceza se mobilizeaza impotriva dumpingului social. „Reforma este un adevarat simbol impotriva extremistilor care acuza Europa de un liberalism salbatic.“
De cealalta parte, deputatii din Europa de Est au fost, in general, critici fata de pozitia PE. Coordonatorul conservator din comisia de transport, Roberts Zile din Letonia, a declarat ca adoptarea dispozitiilor Parlamentului „va eroda piata unica a UE“, in vreme ce poloneza Elisabeth Lukacijewska, membru al comisiei de transport, a declarat ca „este clar ca unii deputati nu adera la valorile UE ale libertatii de miscare a bunurilor, serviciilor si persoanelor pe piata unica, dorind doar sa puna la pamant companiile mai ieftine din Europa de Est. Unii deputati folosesc conceptul de dumping social ca un banner, fara a incerca sa inteleaga diferentele dintre sistemele de salarizare.“

Articole similare

Ad