Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Despre sustenabilitate și nevoia de siguranță, cu politicieni și manageri olandezi de transport

Asociația olandeză de transport și logistică TLN a organizat o întâlnire online între parlamentarul Suzanne Kröger, membru al partidului verzilor din această țară, GroenLinks, și trei manageri de transport și logistică, în care s-a discutat în special despre sustenabilitate.

Peter Korpershoek (directorul Tielbeke) a declarat că a experimentat doar perturbări minore ale activității din cauza pandemiei și că, în timp ce distribuția, mai ales la începutul crizei sanitare, s-a oprit în mare parte, transportul din retail a avut volume mari în plus, astfel că firma a reușit să-și păstreze toți angajații activi.

Sjaak de Vries (directorul Peeters Transport Centrale) a avut o experiență similară, fiecare piață pe care o deservește având un model diferit: retailul a înregistrat creșteri importante, dar transportul pentru industria horticolă a avut scăderi uriașe de volume. Peeters Transport Centrale activează în mai multe domenii, ceea ce i-a fost de mare ajutor în încercarea de a se adapta la viața și realitatea economică din timpul pandemiei. Iar Sam Rohn (directorul Save your Package) a declarat că și firma sa de distribuție a fost „de partea corectă a crizei“, câtă vreme e-commerce-ul a explodat de la apariția virusului și volumele au crescut enorm în ultimele luni.

De Vries a declarat că, în ciuda crizei sanitare, nu a schimbat nimic în ceea ce privește sustenabilitatea, dimpotrivă, vrea să continue investițiile în această direcție, însă se întreabă dacă va exista și o rețea suficientă de alimentare cu energie electrică a vehiculelor. Altfel, dacă mergi mai repede decât infrastructura, ajungi la blocaje.

Rohn a subliniat faptul că antreprenorii au nevoie de siguranță, iar sustenabilitatea presupune investiții uriașe în echipamente, investiții pe care managerii vor să fie siguri că le amortizează. Pentru compania sa lucrurile ar putea sta diferit, datorită colaborării cu un furnizor de energie, colaborare care face să fie mai ieftină achiziția unei mașini electrice decât a unei mașini diesel. Dar pentru multe alte companii lucrurile nu stau așa și ele chiar au nevoie de siguranță înainte de a face pașii următori spre sustenabilitate.

O altă problemă ridicată de cei trei manageri a fost dificultatea de a-i determinat pe clienți să contribuie la costurile în plus determinate de creșterea sustenabilității flotei. Și singura soluție ar fi ca guvernul să intervină, altfel, mai ales când vine vorba de distribuție paletizată și de mărfuri generale, clienții nu acoperă costurile în plus decât atunci când sustenabilitatea devine obligatorie.

Siguranța de care au nevoie managerii s-ar putea obține dacă, printre altele, s-ar clarifica unde este acum sectorul logistic, pentru că antreprenorii vor avea întotdeauna nevoie să își poată calcula fiecare investiție și pentru asta este nevoie de reguli pentru acum și pentru viitorul despre care se pot face estimări, reguli pe baza cărora să se poată lua decizii.

Parlamentarul Kröger înțelege că municipalitățile trebuie să grăbească, de exemplu, punerea la dispoziție a unei zone cu zero emisii în centrul orașelor, astfel încât transportatorii să poate analiza dacă investiția în vehicule cu emisii zero este rentabilă. Iar dacă aceste zone ar fi create la nivel național, pentru a exista o imagine clară, ar fi și mai bine.

Articole similare

Ad